וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי קארד: הרווח מפעולות רגילות עלה ב-9%ל-36 מיליון שקל; למרות יציבות בהכנסות מכרטיסי אשראי

שרון שפורר

20.8.2009 / 15:46

ההפרשה לחובות מסופקים: 6 מיליון שקל; המנכ"ל דני כהן: בחודשים יולי אוגוסט חלה התעוררות במחזורי העסקות



חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד שבשליטת בנק לאומי (80%) ודוד עזריאלי (20%) סיימה את הרבעון השני של 2009 עם רווח מפעולות רגילות של 36 מיליון שקל - גידול של 9% מול הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה צנח ב-28% ל-36 מיליון שקל, אבל הצניחה הזו נבעה מכך שברבעון השני של 2008 הרוויחה החברה רווח חד פעמי של 17 מיליון שקל הודות למכירת אחזקותיה בחברת הסליקה גמא.



ההכנסות של לאומי קארד, המנוהלת על ידי דני כהן, גדלו ב-7% ל-208 מיליון שקל, אך הגידול מעסקאות בכרטיסי אשראי היה מתון מכך ועמד על כ-2% בלבד ל-171 מיליון שקל. הגידול החד יותר בהכנסות נבע בעיקר מכך שהחברה הרוויחה 7 מיליון שקל בסעיף הכנסות אחרות, כתוצאה ממכירת מניות מאסטרקארד - הכנסות שלא היו לה ברבעון המקביל אשתקד.



הגידול המתון בלבד בהכנסות מעסקות בכרטיסי אשראי של החברה הוא תוצאה של המשבר הכלכלי שפגע במצב הצרכנים. מחזורי העסקות של לאומי קארד ברבעון השני נותרו יציבים והסתכמו בכ-10.6 מיליארד שקל, לעומת 10.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עד להתעצמותו של המשבר אופיינה פעילות כרטיסי האשראי בכל החברות וגם בלאומי קארד בשיעורי גידול דו ספרתיים.



בעוד ההכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי שמרו על יציבות, ההוצאות של החברה ברבעון השני גדלו ב-7% מול הרבעון המקביל, ל-158 מיליון שקל. הוצאות אלו כוללות הפרשה לחובות מסופקים - חובות שהחברה מטילה ספק ביכולתה לגבותם - בגובה 6 מיליון שקל. מדובר בגידול של 20% מול הרבעון המקביל אשתקד, אך בלאומי קארד רואים סימן מעודד ליציאה מהמשבר בעובדה שההפרשות לחובות מסופקים ירדו ב-25% לעומת הרבעון הראשון של השנה.



מספר כרטיסי האשרי בלאומי קארד גדל ברבעון השני ב-22 אלף כרטיסים ל-1.668 מיליון, מתוכם 1.41 מיליון כרטיסים פעילים - כרטיסים בהם התבצעה פעולה אחת לפחות ברבעון. מספר הכרטיסים הפעילים גדל ב-21 אלף.



ההון העצמי של לאומי קארד הסתכם בסיוםה רבעון ב-764 מיליון שקל. יחס הלימות ההון של החברה עומד על 20%.



דני כהן, מנכ"ל החברה, מוצא סימנים אופטימיים ליציאה מהמשבר בפעילות בכרטיסי אשראי: "אחרי תום הרבעון, בחודשים יולי אוגוסט מרגישים התעוררות. מחזורי העסקות גדלו בכ-6% לעומת התקופה המקבילה של 2008".



סימן חיובי נוסף הוא מוצא בביקוש לאשראי מצד הצרכנים: "האשראי שלנו מסתכם בכ-1.86 מיליארד שקל - גידול של 19% לעומת יוני 2008. מתוך אשראי זה כ-969 מיליון שקל ללקוחות פרטיים והיתר לבתי עסק. לעומת הרבעון הראשון של השנה לא מדובר בגידול דרמטי באשראי ללקוחות פרטיים - אבל אנחנו כבר מתחילים להרגיש את ההתעוררות".



"האשראי שהעמדנו לבתי עסק עלה גם הוא משמעותית ל-887 מיליון שקל", הוסיף כהן. "רוב הסכום הינו בצורת ניכיונות. באשראי לבתי עסק עצמו ירדנו מ-340 מיליון שקל ל-277 מיליון שקל וזו ירידה מכוונת, שכן בתוכנית העבודה של 2009 קיבלנו החלטה לרדת לכיוון 200 מיליון שקל. אנחנו מעוניינים להתמקד בניכיונות, תחום שבו יש לנו יתרון, בעוד באשראי לבתי עסק אין לנו יתרון על פני הבנקים - אנחנו לא יכולים לשעבד רכבים למשל. ב-2008 נפגענו מהפעילות הזו, כפי שבא לידי ביטוי בהפרשות לחובות מסופקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully