וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פורקס בסקירת מט"ח יומית: השוק חוזר לעלות

TheMarker Online

20.8.2009 / 16:37

המנכ"ל המשותף בקרן האג"ח הגדולה בעולם: "המצב הכלכלי אינו מצדיק את הראלי שראינו בשוק המניות לאחרונה"



היום אמורים להתפרסם נתוני האבטלה בארה"ב שצפויים לעמוד על 548 אלף דורשי אבטלה, זאת לעומת הנתון שקודם שעמד על 558 אלף. שיפור בנתון זה צפוי לחזק את מדדי המניות ולתמוך בעליייה מחירי הסחורות.



מלאי גז שבועיים



היום צפויים להתפרסם מלאי הגז הטבעי בארה"ב. הצפי הוא לחודש שלישי ברציפות של קיטון במלאים, והמשך המגמה מ-125 btu בתחילת יוני ל-57 היום. זאת לאחר שבחודש שעבר היה 63 btu.



קרן המטבע העולמית פרסמה אתמול דו"ח שמעדכן כי החלה מגמת ההתאוששות בכלכלה העולמית. בנוסף עולה מהדו"ח כי אזרחי ארה"ב לא צפויים לצרוך אחרי המשבר ברמות שלפני תחילת המשבר. בארה"ב הצריכה היא המקור לכ-70% מכלכלת המדינה. כדי לצאת מהמשבר ידרשו אזרחי ארה"ב להתאים עצמם לרמות צריכה הנמוכות מבעבר ורמות חסכון גבוהות יותר, זאת לצורך המשך ההתאוששות.



שוק הרכב בארה"ב מתאושש



הכלכלנית הראשית של חברת פורד, אלן האגס-קרונוויק, פירסמה מסמך ומעיד כי התנאים של ציבור הקונים השתפרו. ובטווח הארוך היא צופה מגמה צמיחה חיובית.



נתוני המלאים הנמוכים הם מעודדים. לא רק בקרב חברת פורד, אלא גם באופן כולל של תעשיית הרכב: קרייזלר וג'נרל מוטורס.
רק לפני שבוע דיווחה חברת פורד כי היא צפוייה להרחיב את קצב ייצור כלי הרכב במהלך הרבעון השלישי.



נפט ומתכות



הנפט מזנק הבוקר לשיא שנתי 74 דולר לחבית על רקע העליות בממדי המניות. זאת לאחר שבמסחר תנודתי הגיע ל-67 דולר רק לפני מספר ימים.







סוחרי הנפט לא מתרשמים מפרסומי מקורות האנרגיה בעולם, על פיו 13% מתפוקת החשמל בארה"ב הגיע ממקורות אנרגיה מתחדשים בהם אנרגיית רוח ושמש, שיא של כל הזמנים. צמיחה של 7.7% לעומת חודש מאי 2008.



באירופה הרחבת השימוש באנרגיה מתחדשת היא אחת מהמטרות המרכזיות של האחוד האירופי, ולכן נקטו מדינות רבות בצעדים להגדיל את ייצור החשמל ממקורות מתחדשים. ספרד היא המדינה המובילה באירופה בתחום אנרגיית הרוח, והנתונים שלה מוכיחים זו כאשר במהלך חודש מרץ סיפקה תפוקת טורבינות רוח 40% מצריכת החשמל במדינה, עלייה של 2000% בתוך עשור.



ברמת ה-75 דולר קיימת התנגדות חזקה שרק המשך העליות בשוק המניות ויתמכו בפריצתה.



בניגוד לנפט, הזהב דווקא נחלש בתקופה האחרונה וזאת למרות העלייה בסיכון השוק.
הזהב מושפע מהציפיות לירידות בביקושים בארה"ב שמשפיעות לרעה על הביקושים לכלל הסחורות.
רמת ההתנגדות הבאה של הזהב היא 975, וחצייתה תאותת על המשך עליות לכיוון 1000 דולר לאונקייה.



יורו/דולר (ספוט: 1.4200)



היורו נסחר הבוקר ביציבות לאחר שהתחזק אתמול בכ 100 פיפס. זאת בהמשך למגמה הקיימת זה כמה חודשים ועל רקע הכרזת הפד על הרחבת הרכישות של אג"ח של ממשלת ארה"ב על ידי הפדרל ריזרב.



המגמה החיובית בטווח הבינוני עדיין ברורה עם קו תמיכה איתן בזווית חדה כלפי מעלה. רמת התמיכה הבאה קרובה, וההתנגדות הבאה נמצאת רק ב-1.48 ולא ניראה שיש נתונים טכניים שימנעו הגעה לרמה זו.



דולר/שקל (ספוט: 3.80)



הדולר חוזר להחלש הבוקר בכ-0.3% על רקע סיום ההתערבות המחודשת של בנק ישראל ועל רקע התחזקות ביורו למול הדולר אתמול בערב. זאת לאחר שנחלש בשבוע שעבר על רקע הכרזת בנק ישראל שהודיע כי יפסיק לרכוש דולרים על בסיס קבוע.



חצייה של רמת ה-3.80 כלפי מטה עלולה לאותת של החלשות לכיוון 3.75 ומעלה את הסבירות להתערבות נוספת של בנק ישראל במסחר במט"ח.



כעת כשהבנק כבר אינו מחוייב לרכישות יומיות, צפוי בנק ישראל לנצל את התקופה הקרובה כדי לטפטף דולרים חזרה לשוק מבלי שהדבר ישפיע על המסחר השוטף, זאת במטרה להקטין את יתרות המט"ח שלו. במקביל לטפטוף, ירכוש מפעם לפעם כמות גדולה שתלווה ביחסי ציבור, כדי להזכיר לספקולנטים שהוא עדיין עוקב מקרוב אחרי ההתפתחויות בשוק.



הגורם העיקרי שישפיע על השער הדולר כעת היא המגמה העולמית, זאת בהנחה שבנק ישראל לא יחדש את התערבותו הקבועה בשוק.



s&p 500



החוזים העתידיים על מדדי המניות בארה"ב עולים ב-0.3% על רקע העליות המתונות אתמול. החוזים מאותתים על עליות עם פתיחת המסחר היום אחרי הצהריים. זאת לאחר שמדדי המניות המובילים בוול סטריט נעלו את יום המסחר האחרון בעליות שערים קלות לאחר יומיים של יריות חדות.
"המצב הכלכלי אינו מצדיק את הראלי שראינו בשוק המניות לאחרונה" כך אמר מוחמד אל-אריאן, המנכ"ל המשותף בקרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, והתייחס גם לאפשרות שצרפת וגרמניה יתאוששו מהר יותר מארה"ב.



הסקירה נכתבה על ידי טל עבדה, סמנכ"ל ההשקעות של כלל פורקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully