וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים פשטו על מטה פורשה בגרמניה בחשד למסחר לפי מידע פנים

סוכנויות הידיעות

20.8.2009 / 22:20

החקירה מתמקדת במנכ"ל וסמנכ"לים הכספים לשעבר של החברה, אשר התפטרו בחודש שעבר



אנשי משרד התובע הכללי של שטוטגרט פשטו הבוקר על מטה יצרנית מכוניות היוקרה פורשה, במסגרת חקירת חשדות כי בכירי החברה סחרו במניות יצרנית המכוניות פולקסווגן על פי מידע פנים.



החקירה מתמקדת במנכ"ל פורשה לשעבר, ונדלין וידקינג, ובסמנכ"ל הכספים לשעבר של החברה, הולגר הרטר, אשר התפטרו שניהם מתפקידיהם בחודש שעבר. פורשה מכחישה את האישומים, והודיעה כי תשתף פעולה עם חקירת משרד התובע הכללי.



"ביום חמישי בבוקר, הגיעו נציגי משרד התובע הכללי של שטוטגרט למשרדי החברה עם צווי חיפוש. לפי התובע הכללי, החברה חשודה בהפרת חוקי ני"ע ובמסחר לפי מידע פנים", נאמר בהודעה שפירסמה היום פורשה.



"על סמך ראיות שסיפק הרגולטור של גרמניה, פתחנו בחקירה ראשונית של חשדות להרצת מניות והדלפות של מידע פנים", אמר דוברת משרד התובע הכללי של שטוטגרט, קלאודיה קראות, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.



תחת הנהגתו של המנכ"ל לשעבר וידקינג, צברה פורשה הגרמנית נתח של 51% ממניות פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, לקראת ניסיון השתלטות מתוכנן על החברה. עם זאת, ניסיון ההשתלטות נכשל בסופו של דבר הן בשל המשבר הכלכלי העולמי והן לאחר שבחודש מאי הודיע אחד מבעלי המניות הגדולים של פולקסווגן על התנגדותו לעסקה. בשבוע שעבר, הגיעו שתי החברות להסכם מיזוג, אשר צפוי להיסגר בשנת 2011.



רכישת מניות פולקסווגן על ידי פורשה הגדילה את חובותיה של האחרונה ל-10 מיליארד יורו (14.2 מיליארד דולר), ואילצה את החברה לבקש סיוע ממשפחות פורשה ופייש, בעלות השליטה בפורשה, וכן לנסות לגייס הון מנסיכות קטאר.



פורשה גרפה רווחי עתק על השקעתה במניות פולקסווגן, ומספר פרשנים אף הגדירו עקב כך את פורשה בתור קרן גידור, שעסקיה הצדדיים הם ייצור מכוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully