וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופז העלים את עצמו, אבל לא את נכסיו

עידו באום

21.8.2009 / 7:09

בהתאבדותו חסך לעצמו דודו טופז את ההרשעה הפלילית. מבחינת קשת ואבי ניר זו מכה. כעת, אם ירצו לזכות בפיצויים בגין הנזקים שנגרמו להם, הם ייאלצו כנראה לנהל משפט אזרחי מלא נגד יורשי עיזבונו



>> דן מרגלית, שבתו שירה היתה אחת מקורבנות ההתקפות שהזמין דודו טופז, הופיע לאחר מעצרו של הבדרן באולפן חדשות ערוץ 10 ודרש למצות את הדין ומהר. לא להתמהמה.

גלגלי טחנות הצדק הזדרזו הפעם, אבל טופז שוב היה הראשון - ושלל ממרגלית, מאבי ניר ומאחרים את ההזדמנות לראותו מורשע בפלילים ונשלח לכלא. משפטו הפלילי של טופז לא יימשך כנראה (אמנם היו בישראל מקרים נדירים של הליכים משפטיים פליליים שנוהלו לאחר מות הנאשם - אך לא זה המקרה), אבל מותו אינו סותם את הגולל על סבך העניינים המשפטיים שהותיר אחריו הראשון בבידור.



לטופז נכסים רבים. ייתכן שימונה מנהל עיזבון לטפל בהם. עניין מרכזי שיונח על שולחנו של אותו מנהל עיזבון, או כל אדם אחר שייאלץ לקחת על עצמו את ענייניו המשפטיים של טופז, הוא תביעה בהיקף של 9 מיליון שקל שהגישו שידורי קשת ואבי ניר נגד טופז.



תביעת הענק הזו הוגשה על הנזקים שנגרמו בעקבות תקיפתו של ניר וגם על מערכת האיומים שהופעלה עליו ואשר לפי כתב התביעה חייבה את החברה לממן לו ולמשפחתו שמירה פרטית. קשת וניר הצליחו להשיג עיקול זמני על 5 מיליון שקל בחשבון הבנק של טופז מחשש שיבריח את נכסיו ולא ישלם. זה לא דבר של מה בכך - עיקול כזה ניתן כאשר בית המשפט סבור שיש בסיס לתביעה. אבל טופז לא העלים את נכסיו. הוא העלים את עצמו.



טופז אמנם הודה בחקירת המשטרה במעשיו, אבל בתביעה האזרחית דווקא לחם בעוז נגד קשת וניר. אם טופז היה מורשע במשפטו הפלילי היו קשת וניר יכולים להגיש את הרשעתו הפלילית כראייה בתביעה האזרחית. זה היה מבטיח כמעט לחלוטין את סיכויי קשת וניר לזכות בתביעה ולקבל פיצויי עתק מהבדרן.



במותו חסך לעצמו טופז את ההרשעה הפלילית. מבחינת קשת וניר זו מכה. כעת הם ייאלצו לנהל משפט מלא נגד העיזבון של טופז, וייאלצו להוכיח כי טופז אכן אחראי להזמנת תקיפתו של ניר ולאיומים שהופנו כלפיו קודם לכן.



מה יעשו עתה קשת וניר? אחרי מותו של טופז מתפוגגים רגשות השנאה והדם הרע שבבסיס התביעה. טופז הודה במעשיו בחקירה ויש להניח שהנאשמים שעמדו לדין עמו יגלגלו לפתחו את האשמה ממילא.



הכעס והטינה יירדו עם טופז לקבר. על הכסף אפשר יהיה להתפשר. אם יבחרו קשת וניר שלא להתפשר - יימשך ההליך המשפטי שלהם זמן רב יותר. הוא יהיה יקר יותר והם אולי יראו את הכסף, אבל לא יראו אותו ניטל מידי טופז עצמו, אלא מיורשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully