וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרוג מהיר וזול למטבח

רז סמולסקי

21.8.2009 / 7:09

זה שמחירי השכירות מאלצים אתכם לגור בדירות ישנות, לא אומר שאי אפשר לשדרג אותן בתקציב מוגבל. כתבה ראשונה



>> עברתם דירה? בשעה טובה. עד שתעברו לדירה משלכם, שם תוכלו לשבור את כל הקירות ולהרוס את המטבח הישן, אתם לא חייבים לחיות כמו פליטים. נכון, אף אחד לא רוצה להשקיע אלפי שקלים בדירה שהוא יגור בה רק שנתיים, אבל גם בשנתיים האלה אפשר לחיות בבית שנעים לארח בו חברים וכיף לישון בו בלילה.



המטבח הוא אחד המוקדים הבעייתיים בדירה שכורה. בעל הבית יהיה מוכן לכסות את הבלטות הישנות בפרקט או לסייד את הקירות, כי אלו פעולות זולות יחסית. אבל המטבח זה סיפור אחר. השקעה במטבח יכולה לעלות לו אלפי שקלים, ולכן הוא בדרך כלל נשאר ישן ומוזנח.

ארונות מטבח: ארונות הפורמייקה לא חייבים להישאר בצבעי המקור הירוקים או הורודים שהיו אופנתיים בימי קום המדינה. בעזרת קצת צבע אפשר להאיר את המטבח, וכיוון שבדרך כלל מדובר בחדר קטן, החלפת הצבע המיושן בלבן יכולה ליצור תחושה של מרחב גדול יותר.



אלית קלדרון, סמנכ"ל תוכן באתר adira לעיצוב ושיפוץ הבית, מסבירה שכמות של חמישה ליטר צבע בעלות של כ-200 שקל צריכה להספיק לצביעה של מטבח קטן; אם מדובר בארונות עץ צריך להוסיף צבע יסוד שעלותו כ-3 שקלים למטר. אחרי הצביעה ניתן להוסיף ידיות בארונות באמצעות קדיחה פשוטה. אפשר למצוא ידיות זולות בשווקים, חנויות אומנות או בחנויות עשה זאת בעצמך בעלות של 5-10 שקלים לידית.



מקרר: חסכתם כשמצאתם דירה עם מקרר? חבל שהמקררים הישנים מגיעים במבחר צבעים לא אטרקטיבי שנע בין חום לירוק. קלדרון מסבירה שאפשר לתקן את הפגם באמצעות צבע מתכת dtm.



אחסון: המטבח קטן ולא תמיד יש בו מקום לכל האבזור המקובל בשנת 2009. מדפים הם פתרון פשוט, שמאפשר אחסון של מוצרי חשמל, כמו טוסטר, מיקרו או קומקום, ב"קומה שנייה" ומפנה את השיש לעבודה.



לקלדרון יש פתרון יצירתי למי שמתעצל לטרוח אפילו בפעולה הפשוטה הזו או למי שמחפש פתרון שהוא הפיך: מדף עומד בצורת ח', שאפשר להניח אותו על השיש או השולחן וליצור קומה נוספת לקופסאות אחסון או קומת קפה. את המדף אפשר להזמין בנגריית הום סנטר לפי מידה בעלות של כ-100 שקל בלבד.



אם יש מצוקה ממשית של מקום אחסון בארונות, אפשר לאחסן את המוצרים בתוך הארון ב"קומות" באמצעות קופסאות אחסון, שמאפשרות ניצול מיטבי של החלל. חלק מכלי המטבח אפשר לתלות על וו בתלייה על הקיר ולפנות מקום במגירות. באיקאה אפשר למצוא פתרונות טובים, כמו עגלת מטבח שמשמשת כמשטח עבודה נוסף ומקום אחסון, שעלותה כ-350-1,500 שקל.



אסתטיקה: לאסתטיקה יש חשיבות רבה; לפעמים זר פרחים, כלי הגשה, טוסטר צבעוני, סלסלת פירות או שעון דקורטיבי יכולים לתרום רבות למראה המטבח. הפריטים האלה הופכים את המבטח לאישי יותר, מטופח, ומוסיפים לתחושת הביתיות.



דרך נוספת לשפר את המטבח בקלות ובלי לשנות את הקיים יתר על המידה - באמצעות מדבקות, שניתן להדביק על אריחים, קירות וארונות. לדברי קלדרון צריך להדביק אותן על משטחים יבשים, נקיים וחלקים ולא על החיבור בין האריחים. כמו כן, אפשר להשתמש בווילונות או בבדים פשוטים, שמחירם עשוי להיות כמה עשרות שקל בלבד למ"ר, כדי לכסות חלון שבור או להסתיר מעבר למזווה.



כיסאות: את הכיסאות הישנים או הסטנדרטיים אפשר לרענן בלי להיכנס להוצאות גבוהות מדי. "כיסאות מטבח נוטים להתלכלך מטבע הדברים, ולכן אני מציעה לשדרג אותם בקלות באמצעות ריפודים, שניתנים לכיבוס", אומרת קלדרון.



"ניתן לשים על הכיסאות כריות בד או להדביק עליהם מפיות בד באמצעות דבק דו-צדדי וסקוטש. את המפיות והריפודים אפשר להסיר ולכבס לפי הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully