וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הרכב מובילות את אסיה לירידות; טוקיו מאבדת 2.2%

רונית דומקה

21.8.2009 / 8:26

הונדה יורדת ב-5% לאחר שממשל אובמה הודיע על סיומה הצפוי של תוכנית "מזומנים תמורת גרוטאות"



בורסות אסיה נסחרות בירידות שערים, בהובלת מניות הרכב, בשל ביטולה של תוכנית "מזומנים תמורת גרוטאות" של הממשל האמריקאי. טוקיו יורדת ב-2.2%; הונג קונג מאבדת 1.5%; סיאול נחלשת ב-0.5%; סידני נופלת ב-2.4%; שנחאי עולה ב-0.7%.



מדד msci אסיה פסיפיק יורד ב-0.6%, והוא צפוי להשלים ירידה שבועית של כ-3% - החדה ביותר מזה חודשיים, בשל חששות משקיעים מכך שהעליות היו מוגזמות ביחס להתאוששות האיטית של הכלכלה העולמית. מאז מארס עלה המדד ב-58%.



מניות הרכב מובילות את הירידות לאחר שהממשל האמריקאי הודיע אמש על סיומה הקרוב של תוכנית "מזומנים תמורת גרוטאות" להחלפת מכוניות ישנות בחדשות וחסכוניות. שר התחבורה האמריקאי, ריי לה-הוד, אמר אתמול כי התוכנית, שזכתה להצלחה אדירה, תסתיים ב-24 באוגוסט.



הונדה, ש-51% ממכירותיה הן בצפון אמריקה, יורדת ב-5%. טויוטה, ש-31% מהכנסותיה מגיעות מצפון אמריקה, יורדת ב-3.4%. ניסאן מאבדת 5.5%.



צ'יינה מוביל, מפעילת הסלולר הגדולה בעולם לפי מספר מנויים, יורדת ב-1.8% בהונג קונג לאחר שדיווחה אתמול על ירידה ראשונה ברווחיה מזה עשור. הרווח הנקי של החברה ברבעון השני ירד ל-30.1 מיליארד יואן (4.4 מיליארד דולר), לעומת 30.6 מיליארד יואן ברבעון המקביל בשנה שעברה. סמנכ"ל הכספים של החברה אמר כי היא לא תוכל לשמור על רמת רווחיותה הנוכחית לטווח ארוך.



ריו טינטו, חברת הכריה השלישית בגודלה בעולם, יורדת ב-1.9% לאחר שדיווחה אתמול על צניחה של 65% ברווחיה במחצית הראשונה של השנה, בשל הירידה במחירי הנחושת, הברזל והאלומיניום. הרווח הנקי הסתכם ב-2.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully