וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג: כלכלת בריטניה עדיין בסכנה; הממשלה לא יכולה לקצץ בהוצאותיה

סוכנויות הידיעות

21.8.2009 / 11:21

דבריו של דרלינג נכתבו בטור לעיתון "דיילי מייל" בתגובה לביקורת מצד האופוזיציה על הגירעון העצום בתקציב



שר האוצר של בריטניה, אליסטר דרלינג, אמר היום כי עליית מחירי הנפט והשפעתו של המשבר הכלכלי עדיין מאיימים על התאוששות כלכלת בריטניה, וכי האופוזיציה במדינה שוגה כשהיא מציעה שהממשלה תקצץ בהוצאותיה.



"ישנם סיכונים להתאוששות, כולל מחירי הנפט והצורך המתמשך של כל מדינה לייצב את המערכת הבנקאית שלה, כפי שעשינו כאן", כתב דרלינג בטור אורח בעיתון הבריטי "דיילי מייל", שיצא לאור היום. "אני בטוח שבריטניה תזכה לראות צמיחה לקראת סוף השנה", הוסיף.



דבריו של דרלינג נכתבו כתגובה לדברי מנהיג המפלגה השמרנית, דיוויד קמרון, שטען שממשלת הלייבור פוגעת בכלכלה כשהיא מנהלת חוב שהולך ותופח. גירעון האוצר הבריטי הסתכם ב-8 מיליארד ליש"ט (13.2 מיליארד דולר) ביולי, סכום שיא לגירעון חודשי, אשר הביא את סך החוב של ממשלת בריטניה ליותר מ-800 מיליארד ליש"ט.



הגירעון של בריטניה צפוי לעלות אל מעל 13% מהתמ"ג בשנה הבאה, השיעור הגבוה ביותר מבין מדינות ה-g20. השבוע אמר קמרון כי ישנם גבולות לסכומים שאותם מסוגלים המשקיעים להלוות לבריטניה, וכי הממשלה צריכה להתוות תוכנית ברורה להשתלטות על הוצאותיה.



דרלינג אמר כי דרישותיהם של השמרנים להתמקדות במדיניות פיסקלית צנועה עלולה לסכן את בריטניה ולהביא לצמיחה איטית בשנים הבאות, שתלווה בעלייה בשיעור האבטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully