וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי צ'יינה קונסטרקשן בנק הסתכמו ב-8.2 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2009

סוכנויות הידיעות

21.8.2009 / 16:54

רווחיו של הבנק השני בגודלו בעולם במונחי שווי שוק ירדו ב-4.9% בשל עליה בהיקף החובות המסופקים



צ'יינה קונסטרקשן בנק, הבנק השני בגודלו בעולם במונחי שווי שוק, דיווח היום כי רווחיו במחצית הראשונה של השנה ירדו ב-4.9% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, וזאת בשל התכווצות שולי הרווח מהלוואות.



הרווח הנקי של הבנק הסתכם ב-55.8 מיליארד יואן (8.2 מיליארד דולר), לעומת רווח של 58.7 מיליארד יואן במחצית הראשונה של 2008. על אף הירידה, עלו הרווחים על תחזיות האנליסטים, שצפו כי ייפלו ל-52.9 מיליארד יואן.



הבנק, שהתמודד במחצית הראשונה עם עלייה בשיעור החובות המסופקים, מתכנן לצמצם את היקף ההלוואות במחצית השנייה של השנה. על מנת לתמוך בחבילת התמריצים של הממשלה בשווי 585 מיליארד דולר, העניקו בנקים בסין במחצית הראשונה הלוואות בהיקף שיא של 1.1 טריליון דולר.



נשיא הבנק, ז'נג ג'יאנגאו, אמר כי היקף ההלוואות החדשות שהעניק הבנק במחצית הראשונה עמד על 708.5 מיליארד יואן, אשר יצומצמו בהמשך השנה ב-70% כדי להימנע מעליה בחובות המסופקים. על אף צמצום ההלוואות המקומיות, מתכנן קונסטרקשן בנק להרחיב את פעילות ההלוואות מחוץ לסין, כדי לעמוד בתחרות מול יריביו - icbc ובנק אוף צ'יינה.



אתמול דיווח icbc, הבנק הגדול בעולם במונחי שווי שוק, על רווח גדול מהצפוי ברבעון השני של השנה, בשל גידול בהיקף האשראי ותחזיות נמוכות לחובות מסופקים. הרווח הנקי של הבנק הסתכם ב-31.3 מיליארד יואן (4.6 מיליארד דולר), מעבר לתחזיות שצפו כי יעמוד על 30.7 מיליארד יואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully