וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק המרכזי של אירופה: "לא נוח לי עם הדיבורים על התאוששות; עדיין מוקדם מדי"

סוכנויות הידיעות

21.8.2009 / 21:14

טרישה: "עדיין יש המון עבודה"; נשיא הבונדסבנק: "מוקדם להכריז שלא יהיו מהמורות בהמשך הדרך"



נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ecb), ז'אן-קלוד טרישה, אמר היום כי עדיין מוקדם מדי לקבוע כי ההתאוששות הכלכלית תימשך, והוסיף כי קובעי המדיניות צריכים להמשיך במאמציהם להשבת האמון, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"אני חש מעט לא בנוח כאשר אני רואה שבגלל שיש כמה ניצני התאוששות פה ושם, אנחנו כבר מכריזים שאנחנו בעצם קרובים כבר לחזרה למצב רגיל", אמר טרישה בכנס של הבנק הפדרלי בארה"ב. "אנחנו יודעים שעומדת בפנינו כמות עצומה של עבודה, ושעלינו להיות פעילים כמה שניתן", הוסיף טרישה.



נשיא הבנק המרכזי של גרמניה, הבונדסבנק, אקסל ובר, המשתתף אף הוא בכנס אמר כי "עדיין מוקדם מדי להכריז שלא יהיו מהמורות בהמשך הדרך".



סימני התאוששות בכלכלת גוש היורו כבר גרמו למספר כלכלנים להעריך כי הבנק המרכזי של אירופה יחל בהעלאת הריבית בגוש היורו בשנה הבאה. מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בגרמניה עלה באוגוסט לרמה של 54.1 נקודות לעומת 48.1 נקודות ביולי, מסרה מוקדם יותר היום חברת המחקר מרקיט אקונומיקס. מדד פעילות מגזר הייצור בצרפת עלה החודש לרמה של 50.2 נקודות לעומת 48.1 נקודות בחודש הקודם. בשני המדדים, קריאה מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות.



כלכלנים של דויטשה בנק ושל ubs העלו השבוע את תחזיתם לכלכלת גוש היורו, והעריכו כי הבנק המרכזי של אירופה, אשר הוריד את הריבית לשפל של 1%, יתחיל להעלות את הריבית בשנה הבאה. דיוטשה בנק צופה כי הבנק המרכזי יעלה את הריבית לרמה של 2% עד סוף שנת 2010, ו-ubs צופה כי הריבית תעלה לרמה של 1.75% עד סוף השנה הבאה. עד כה העריכו שני הבנקים כי הריבית בגוש היורו תישאר ללא שינוי במהלך שנת 2010.



מוקדם יותר היום, אמר יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, כי כלכלת העולם מתחילת לצאת ממיתון בעקבות צעדים נחרצים בהם נקטו בנקים מרכזיים וממשלות ברחבי תבל. "לאחר נפילה חדה בשנה החולפת, נראה כי הפעילות הכלכלית מתייצבת, הן בארה"ב והן מחוצה לה, והסיכויים לחזרה לצמיחה בטווח הקצר נראים טובים", אמר ברננקי.



"העולם עבר את המשבר הפיננסי החומר ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול. עם זאת, חריפה ככל שתהיה השפעתו הכלכלית של המשבר, התוצאה היתה יכולה גרועה הרבה יותר", אמר ברננקי. אם הבנק הפדרלי ובנקים מרכזיים וממשלות אחרים בעולם לא היו פועלים באופן מתואם ואגרסיבי כי שעשו בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2008, "המיתון העולמי שהיה נגרם כתוצאה מכך, היה עלול להיות חמור וממושך באופן יוצא דופן", הוסיף יו"ר הבנק הפדרלי. "צעדי המדיניות שננקטו בתגובה למשבר מנעו קריסה של המערכת הפיננסית הגלובלית, אפשרות שנראתה ממשית מאוד בעיני שרי אוצר ובנקאים מרכזיים", הוסיף.



"למרות שהצלחנו להימנע מהגרוע ביותר, עדיין נותרו בפנינו אתגרים קשים", המשיך ברננקי. "ההתאוששות צפויה להיות איטית באופן יחסי בהתחלה, ושיעור האבטלה עתיד לרדת רק באופן הדרגתי מרמתו הגבוהה הנוכחית", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully