וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד דאו ג'ונס עלול לשנות את שמו: ניוז קורפ שוקלת למכור את חטיבת המדדים שלה

סוכנויות הידיעות

22.8.2009 / 17:09

שווי החטיבה שמנהלת 130 אלף מדדים שונים עשוי להגיע ל-700 מיליון דולר



מדד דאו ג'ונס של מניות התעשייה (דאו ג'ונס אינדסטריאל אוורג') עשוי לשנות את שמו לאחר 113 שנות קיום. מדד זה, הנערך על ידי חברת דאו ג'ונס, שייך למעשה למעצמת המדיה ניוז קורפ, השוקלת עתה למכור את חטיבת המדדים של דאו ג'ונס, לפי דיווחים.



גולדמן סאקס גויס כיועץ למכירת החטיבה, דיווחו ל"וול סטריט ג'ורנל" מקורות יודעי דבר, והמחיר המשוער שלה הוא 700 מיליון דולר. אם תתבצע המכירה, מעריכים גורמים בשוק, ישתנו שמות המדדים. בין הרוכשים הפוטנציאליים נמצאת חברת msci, חברת הבורסות nyse יורונקסט וענקית המידע הפיננסי בלומברג.



מדד דאו ג'ונס המכיל 30 מניות של חברות אמריקאיות, ומכונה מדד דאו, נוצר ב-1896 על ידי מייסד חברת דאו ג'ונס, צ'רלס דאו. החברה היתה מפיצה עלונים כתובים ביד עם נתוני מסחר במניות וחדשות מסחר. ניוזלטר שפירסמה החברה מדי אחר צהריים נהפך ברבות הזמן לעיתון "וול סטריט ג'ורנל".



מנכ"ל ניוז קורפ, רופרט מרדוק, רכש את דאו ג'ונס, חברה המחזיקה בבעלותה את העיתון "וול סטריט ג'ורנל", את שירות הידיעות דאו ג'ונס ניוזוויירס ואת חברת המדדים, תמורת 5.2 מיליארד דולר ב-2007. ניוז קורפ הפחיתה את שווייה של דאו ג'ונס במאזנים ב-2.8 מיליארד דולר במהלך 2008.



"קשה לדמיין שמדד דאו ייקרא בשם אחר", אמר אריק מרשל, מנהל קרן הודג'ס בדאלאס. "זה לא יפתיע אותי, בהתחשב בשינויים בתעשייתה מדיה, שמישהו רוצה למכור את בעלותו על דאו".



סיביל ריץ, דוברת דאו ג'ונס, וטרי אוורט מניוז קורפ, סירבו להגיב. כמוהם סירבו להגיב דוברי גולדמן סאקס ובלומברג, דוברי msci, nyse ו-s&p.



מדד דאו ג'ונס הכיל בתחילה 12 מניות. ג'נרל אלקטריק היא היחידה מ-12 המניות המקוריות שנשארה במדד עד ימינו. המדד, הכולל את אקסון מוביל ויבמ, מיועד "לספק מבט ברור וישיר על שוק המניות, וכתוצאה מכך על הכלכלה האמריקאית", נאמר באתר האינטרנט של החברה.



"אלה 30 מניות התעשיה הגדולות, והמדד הזה קיים לנצח. כולם חושבים עליו כשם נרדף לבורסה", אמר מרשל.



המדד עלה ב-2% השבוע, ונסגר ברמה הגבוהה ביותר מאז 4 בנובמבר. מתחילת 2009 עלה ב-8.2%.



חברת דאו ג'ונס מנהלת 130 מדדים, והיא גם בעלים משותפים של מדד דאו ג'ונס סטוקס 600, של שוק המניות האירופי. לפי הערכות המתבססות על ביצועי החטיבה ב-2007 והערכות שווי של msci, שווייה של חטיבת המדדים עשוי להגיע ל-700 מיליון דולר. הפרדתה של החטיבה עשויה להיעשות בצורת מיזם משותף או צירוף אחר, דיווח ה"ג'ורנל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully