וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד תל אביב 25 ינסה לשבור שוב את רמת 1,000 הנקודות: המדדים בוול סטריט ובאירופה בשיא שנתי

טל לוי

22.8.2009 / 17:24

ת"א 25 מרוחק רק 5.5% מרמת אלף הנקודות שבה נגע לפני שבועיים; בנק לאומי: בטווח הקצר המגמה חיובית



הבורסה של תל אביב תפתח את שבוע המסחר לאחר המימושים שנרשמו בשבועיים האחרונים בחלק מהמניות ולאחר שמדד תל אביב 25 כבר נגע ברמה של 999 נקודות אך נסוג.



מדד תל אביב 25, שעלה בשבוע שעבר ב-1.5%, יפתח ברמה של 948 נקודות ומדד תל אביב 100, שאיבד 1.2% בשבוע שעבר, יפתח ברמה של 886 נקודות. מאז תחילת השנה, רשמו המדדים המובילים בבורסה של תל אביב התאוששות מרשימה: ת"א 25 עלה ב-45% ות"א 100 הוסיף 57%. באותה התקופה זינק מדד מניות הנדל"ן ב-129%.



המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע נתוני מכירות הבתים הקיימים הטובים מהצפוי והעלייה במחיר הנפט, שהובילו את המדדים המובילים לסגור בשיא שנתי. דאו ג'ונס הוסיף 1.7% ל-9,506 נקודות, נאסד"ק טיפס ב-1.6% ל-2,021 נקודות ו-s&p 500 עלה ב-1.9% ל-1,026 נקודות.



בסיכום שבועי, דאו ג'ונס הוסיף 1.9%, נאסד"ק עלה ב-1.8% ו-s&p 500 התחזק ב-2.2%. בורסות אירופה זינקו לשיא של עשרה חודשים, בעקבות צמיחה מפתיעה במגזר השירותים בגרמניה ובמגזר הייצור בצרפת, אשר חיזקו את ההערכות כי המיתון החמור ביותר שידעה היבשת מזה שישה עשורים, מתקרב לסיומו.



לחברות הנסחרות נותרו עוד 10 ימים לפרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2009. החשיבות המרכזית בדו"חות היא השאלה האם מציגות החברות התאוששות בביקושים לסחורות ושירותים ומה תהיה השפעת האינפלציה על הוצאות המימון שלהן.



ביום שני הקרוב צפוי בנק ישראל להכריז על גובה הריבית במשק והכלכלנים חלוקים בדעתם האם הריבית - שנמצא היום ברמת שפל של 0.5% - תועלה ב-0.25% כבר במועד הקרוב או שמא בחודש-חודשיים הקרובים. בבנק ישראל מתמודדים עם אינפלציה גבוהה יחסית אולם העלאת ריבית עשויה לחזק את השקל ולהחליש עוד יותר את הדולר. בבנק ישראל מעוניינים בדולר חלש יותר שיתמוך ביצואנים.



בבנק הפועלים מעריכים כי "ישנה סבירות לא מבוטלת למימושים נוספים בטווח הקצר, בעיקר נוכח מגמות מסחר בחו"ל. למרות זאת, לנוכח ציפייה להמשך השיפור במצב המקרו כלכלי בישראל ובעולם, בטווח הבינוני והארוך יקבל שוק המניות המקומי תמיכה משיפור זה".



בבנק לאומי מעריכים כי "גם בטווח הקצר צפויה המגמה להיות חיובית, בעיקר על רקע ריבוי סימנים להתייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים".



תשומת הלב מופנית בימים אלה לרצף האינדיקטורים החיוביים המבשרים כי המשק הישראלי מתאושש מהמיתון ונמצא בדרך לצמיחה. בשבוע שעבר נודע כי המדד המשולב של בנק ישראל המודד את הפעילות במשק עלה בחודש יולי ב-1.2% לאחר עלייה של 0.6% ביוני. זוהי התאוששות בפעילות לעומת ירידות שנרשמו במשך עשרת החודשים שלפני כן.



המחלקה הכלכלית של בנק הפועלים עידכנה השבוע את תחזיות הצמיחה של המשק הישראלי. המחלקה הכלכלית חוזה ירידה בתוצר בשיעור של 0.3% בשנת 2009, לעומת ירידה של 1.2% לפי התחזית הקודמת. התחזית המעודכנת לשנת 2010 הינה לצמיחת תוצר בשיעור של 3%, לעומת 1.5% בלבד בתחזית הקודמת. בבנק לאומי סבורים כי "הסימנים ליציאה מהמשבר מתחילים לחלחל באופן ממשי אל נתוני הכלכלה הריאלית".



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר בסוף השבוע כי כלכלת העולם מתחילה לצאת ממיתון בעקבות צעדים נחרצים בהם נקטו בנקים מרכזיים וממשלות ברחבי תבל. "לאחר נפילה חדה בשנה החולפת, נראה כי הפעילות הכלכלית מתייצבת, הן בארה"ב והן מחוצה לה, והסיכויים לחזרה לצמיחה בטווח הקצר נראים טובים", אמר ברננקי בנאום בכנס השנתי של הבנק הפדרלי של קנזס סיטי. לעומתו, סבור נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ecb), ז'אן-קלוד טרישה, כי עדיין מוקדם מדי לקבוע כי ההתאוששות הכלכלית תימשך, והוסיף כי קובעי המדיניות צריכים להמשיך במאמציהם להשבת האמון.



הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינלאומי (imf), אוליבר בלנשרד, העריך בשבוע שעבר כי המיתון העולמי הסתיים וההתאוששות החלה אולם היא לא תהיה פשוטה שכן המשבר הותיר צלקות עמוקות, אשר ישפיעו הן על ההיצע והן על הביקוש למשך שנים רבות.



המפעלים הפטרוכימים הזהירו בסוף השבוע כי יסיימו את הרבעון השני של 2009 בהפסד שיקזז את כל רווחי הרבעון הראשון שהסתכמו ב-144 מיליון שקל. הסיבה לכך היא היחלשות הדולר והפגיעה בתוצאות החברותה מוחזקות בז"ן וכרמל אולפינים. פטרוכימיים מתכוונת לגייס 60 מיליון שקל ואף הודיעה בסוף השבוע על מינוי המשנה לראש הממשלה לשעבר, חיים רמון, לתפקיד דירקטור בחברה.



בנק לאומי הצטרף לעסקת פרטנר: הבנק החליט בסוף השבוע כי ירכוש 5% מפרטנר ב-515 מיליון שקל במסגרת העסקה בה ירכוש בן דב את השליטה בחברה. המשמעות היא כי בן דב ייוותר עם 46% מפרטנר, במקום 51% כפי שנחתם בהסכם לפני כשבוע וחצי. בן דב מבקש למכור אחוזים נוספים מפרטנר, לפי הערכות עד למכירת 15% - כך שייוותר לכל הפחות עם 36% מהמניות. בנק מזרחי עשוי גם הוא להצטרף להשקעה בחברת הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully