וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפטר חבר ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת השירותים הווטרינריים

עמירם כהן

22.8.2009 / 17:49

דו"ח ביניים קבע: השירותים לא פעלו כנדרש למנוע העברת מחלות בעלי חיים לבני אדם



חבר ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת התנהלות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות יעקב שגיב, הודיע על התפטרותו מהוועדה. מכתב ההתפטרות נמסר לשר החקלאות שלום שמחון בסוף חודש יולי אך המשרד לא פירסם עד כה הודעה בנושא.



ועדת החקירה מונתה על ידי הממשלה ביוני 2008 לבקשת שר החקלאות שלום שמחון, לאחר שהגיעו אליו עדויות על ניהול כושל, לכאורה, של השירותים וחריגה ממינהל תקין. ליו"ר הוועדה נבחר השופט (בדימוס) ורדי זילר, וחבריה היו הווטרינר יהודה עפרון והאגרונום יעקב שגיב.

שגיב סירב להתייחס לסיבות שהביאו אותו להתפטר מהוועדה אך הן נמסרו על ידו לחברי הוועדה. לדברי גורמים מקצועיים במשרד החקלאות, התפטרותו של שגיב מהוועדה, נובעת מאי הסכמתו לדרך בה נוהלה החקירה והעיסוק הרב של הוועדה בסוגיות אישיות של בכירי הרשות.



שגיב (73), כיהן בעבר בתפקידים בכירים במשרד החקלאות, בהם סמנכ"ל למנהל, מנהל שירות ההדרכה ונספח חקלאי בוושינגטון. ממשרד החקלאות נמסר בתגובה כי ההתפטרות לא תפגע בעבודת הוועדה והיא תמשיך בעבודתה עד סיומה.



בדו"ח ביניים שפירסמה הוועדה ביוני, נכתב כי ראשי השירותים לא פעלו כנדרש מהם למנוע העברת מחלות בעלי חיים לבני אדם ולא פעלו כנדרש לפקח על מוצרי מזון מהחי, לא יישמו פיקוח נאות על המשחטות ובתי המטבחיים המשווקים את תוצרתם לשוק המקומי ולא יישמו פיקוח מספק על מפעלי מזון המשווקים, או מעבדים, מוצרי מזון מהחי ובכלל זה על החדרת נוזלים וכימיקלים (בחלקם מסרטנים) למוצרי מזון אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully