וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלני אגוד: שיפור משמעותי בכלכלה העולמית יכול לקחת עוד זמן רב ותלוי בצרכן האמריקאי

TheMarker Online

23.8.2009 / 9:52

באגוד סבורים כי יש מקום להעלאה הדרגתית של שיעור המניות בתיק ההשקעות לרמה הממוצעת לטווח ארוך



בשבועיים האחרונים אנו רואים כי אחרי ראלי של עד כמעט 1,000 נקודות, הגיעו באופן טבעי מימושים, אולם גם אם גרמו לתנודתיות גבוהה ולירידות יחסית חדות בפרק זמן קצר, הם לא הורידו את המדדים בצורה מתמשכת וחלק מהירידות אף תוקן חזרה. במצב כזה, המלווה בשיפור בנתוני המאקרו מסביב, האנליסטים של בנק אגוד סבורים כי יש מקום להעלאה הדרגתית של שיעור המניות בתיק ההשקעות לרמה הממוצעת לטווח ארוך כפי שהמליצו בשבוע שעבר בתיק הספקולטיבי. זאת לעומת מינונים נמוכים מהרגיל אותם המליצו להחזיק בשיאו של המשבר. השבוע הם אינם משנים את מינון המניות בתיקים.



הבורסה תמשיך להיסחר על רקע המשך פרסום הדו"חות לרבעון השני, על רקע פרסומי המאקרו האחרונים וכרגיל, על רקע ההתפתחויות בעולם. על אף שנראה כי הראלי לרמות הללו היה מהיר ומשקיעים רבים מימשו כשרמות המדד התקרבו ל-1,000, בסופו של דבר המדד גם לא נפל באופן מהותי, כאשר הוא אף תיקן חלק מהירידות האחרונות.



בסה"כ הסביבה המאקרו כלכלית נראית היום טוב יותר מבעבר כך שהאווירה יחסית חיובית לטווח הבינוני. בשבוע שעבר העלו באגוד את שיעור המניות לתיק הספקולטיבי ל-45% מתוך כוונה להעלות את שיעור האחזקה של מניות בתיק ההשקעות לכיוון הממוצע ארוך הטווח. עם זאת התנודתיות עשויה להימשך בתקופה הקרובה ובתיק הסולידי הם מותירים את שיעור המניות על כ-15%.



לאחר שמדד המחירים לצרכן לחודש יולי היה גבוה מהצפיות גוברת ההערכה כי תחול עליית ריבית בקרוב, גם אם לאו דווקא כבר בשבוע הבא. למרות השיפור בכלכלה הריאלית, באגוד חוזרים ומדגישים כי לדעתם שיפור משמעותי בכלכלה העולמית יכול לקחת עוד זמן רב ותלוי בצרכן האמריקאי שלפי שעה נותר זהיר.



הזרמות הכספים בעולם סייעו שלא להגיע לטביעה אולם כעת המשימה העיקרית היא לצאת מהבוץ והיא עלולה לקחת זמן. בגזרה המקומית מייחסים חשיבות לשיפור זה החודש השני במדד המשולב.



בהתייחס להעדפות הסקטוריאליות: באגוד ממשיכים להעדיף את הסקטורים הדפנסיביים כגון: בריאות, סקטורים מחזוריים מסוימים כמו מוצרי צריכה מותרות וסקטור התעשייה. (בצפון אמריקה ואירופה). ללקוחות ספקולטיביים מומלצת חשיפה לסקטור הטכנולוגיה בעיקר לחברות עם שווי שוק גבוה ותזרים מזומנים חופשי חזק.



ברמה גיאוגרפית כלכלני בנק אגוד ממליצים להמשיך בחשיפה לשווקים המתעוררים כדוגמת דרום קוריאה, טיוואן וברזיל.
חלק קטן מהתיק, של כ-5%-10% בהתאם לאופי התיק מקצים לסחורות (ראו פירוט עוגות השקעה בהמשך). בסקטור זה ממשיכים להעדיף את סקטור המתכות על רקע רמות מלאי נמוכות של מוצרי מתכות בצפון אמריקה.



בשוק המקומי ממליצים כלכלני אגוד על איסוף סלקטיבי של מניות אם כי מדגישים כי בשל העליות החדות בשוק המקומי אזי מרבית המניות המסוקרות על ידנו אינן בהמלצת קנייה.



האפיק הצמוד



"ברמת תשואות אלו האפיק הצמוד לא נראה לנו מעניין במיוחד בטווחים הקצרים אך למי שמעוניין בחשיפה לאפיק הצמוד הממשלתי אזי העקום נראה לנו יותר מעניין בטווחים הבינוניים והארוכים", אומרים כלכלני בנק אגוד.



האפיק השקלי



באגוד ממשיכים להעדיף את השקלי על פני הצמוד בטווחים של 4-2 שנים (לאור מרווחי אינפלציה של בין 2.8% ל-3%) במיוחד בטווחים 4-3 שנים שם המרווחים מול האג"ח הצמוד עומדים כעת על 3%.



דולר-שקל



התנודתיות בשער החליפין שקל/דולר נמשכה השבוע לאחר שבסוף השבוע נחלש הדולר אל מתחת לרמת ה-3.8 שקל לדולר שב ופרץ הדולר את רמת ה-3.8 בעקבות הירידות בשווקים ופניית המשקיעים אל השטר הירוק כנכס מבטחים.



התחזקות זו באה למרות נתוני המאקרו החזקים בישראל (צמיחה של אחוז בתמ"ג של הרבעון השני של השנה ועליית המדד המשולב ב 1.2% בחודש יולי) ופרסום מדד המחירים לצרכן הגבוה בחודש יולי שהעלה את הסבירות להעלאת ריבית בנק ישראל בקרוב.



נקודת תמיכה: קרובה ב-3.789 ורחוקה ב-3.74 שקל לדולר.
רמת התנגדות: 3.866 שקל לדולר.



יורו-דולר



בשבוע החולף נחלש היורו מול הדולר בשיעור קל של 0.40% לאחר ההתחזקות המשמעותית שרשם הדולר מול היורו ביום שני על רקע ירידות השערים החדות בעולם שהובילו משקיעים אל הדולר ונתוני מאקרו חזקים שפורסמו בארה"ב באותו יום במגזר הייצור והנדל"ן.



נקודת התנגדות קרובה מצויה ברמה של 1.4274 ורחוקה ב-1.441.
נקודת תמיכה ב-1.411 דולר ליורו.



למשקיעים פרטיים ממליצים בבנק אגוד על נתח של 10% משווי התיק באפיק המט"חי, בתמהיל בין המטבעות: כ-25% בדולר, כ-25% ביורו, 25% ב-ין וכ-25% במטבעות אחרים דולר ניו-זילנדי ודולר אוסטרלי, דולר קנדי, פרנק שוויצרי.



אפיקי השקעה מומלצים לפי רמות סיכון



תיק סולידי: העברת של 5% מפיקדונו לאפיק הצמוד הקונצרני והעברה של 5% מהאפיק השקלי לצמוד הקונצנרני כך שסך הצמוד הקונצרני כ 30% מהתיק.







תיק ספקולטיבי - ללא שינוי







אינפלציה וריבית







*מדד אגוד לאינפלציה הוא ממוצע ציפיות המשקיעים הגלומות בשוק האג"ח



האינפלציה החזויה ל-12 החודשים הקרובים עומדת על 2.4% ובכל שנת 2009 לרמה של 4%. כלכלני אגוד מעריכים כי עד סוף השנה ריבית בנק ישראל תהיה בטווח שבין 0.75% ל 1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully