וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות של 0.5% בשחרים; לידר: הבנק יעלה הריבית מחר - העדיפו האפיק השקלי על הצמוד

נתן שבע

23.8.2009 / 11:43

העליות בבורסה והעלייה בתשואות בארה"ב בסוף השבוע מורידות היום את איגרות החוב הממשלתיות



העליות בבורסה, והעלייה בתשואות בארה"ב בסוף השבוע מורידות היום את איגרות החוב הממשלתיות. אג"ח ל-10 שנים יורדות ב-0.5% והתשואה על האיגרת עולה ל-5.33%. התשואה על האג"ח ל-17 שנים עולה ל-6.06% לאחר שהאיגרת יורדת ב-0.4%. הגלילים יורדים בשיעורים של עד 0.2%.



בלידר שוקי הון מעריכים כי בנק ישראל יעדיף לשדר נחישות ולכן יעלה את הריבית מחר ל-0.75%. הפגנת נחישות בעת זו, תוביל להמשך ירידה בציפיות לאינפלציה ולכן תיתרגם למינון נמוך יותר של העלאות ריבית, תוצאה שבה מעוניין הבנק לנוכח השבריריות של ההתאוששות הגלובלית.



עוד כותבים שם כי הצפי להעלאת הריבית וסביבת מדדים אפסית בחצי השנה הקרובה מוסיפים לתמוך
בהעדפת האפיק השקלי על פני הצמוד למדד. "שוק האג"ח החל במהלך של ירידה בציפיות לאינפלציה בהמתנה להעלאת הריבית לחודש ספטמבר. מהלך זה יקבל תאוצה אם אכן תעלה הריבית וייתמך בסביבת מדדים הנמוכה הצפויה לאחר מדד אוגוסט.



"העלאת הריבית הצפויה תפעל להעלאת הריבית הריאלית ותימשך עד לירידת הציפיות לאינפלציה לכל הטווחים לסביבה של 2%-2.5% תהליך זה צפוי להתאפיין בעליית התשואות בטווחים הקצר-בינוני לפידיון".



עוד הם מעריכים כי התוצר ירד השנה רק בשיעור של 0.5% ב-2009 כאשר הצמיחה ב-2010 צפויה הצמיחה להסתכם בכ-1.5%. "המומנטום החיובי מהמחצית השנייה של 2009 צפוי להשפיע לחיוב בחלקים הראשונים של 2010 אך קיים חשש להאטה מחודשת במחצית השנייה של 2010", הם מוסיפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully