וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף מאמצי הבנק המרכזי: הריבית על המשכנתאות בבריטניה ירדה רק ב-1.3% בשנה החולפת

סוכנויות הידיעות

23.8.2009 / 14:19

הירידה היא פחות משליש מהשיעור שבו הוריד הבנק המרכזי את ריבית הבסיס במהלך אותה תקופה



שיעורי הריבית על המשכנתאות בבריטניה ירדו בשנה החולפת רק ב-1.3% על אף הורדת הריבית על ידי הבנק המרכזי לשיעור של 0.5%. נתון זה מחזק את הביקורת על כך שהבנקים וחברות המשכנתאות בבריטניה אינם עושים מספיק על מנת לסייע לרוכשי הבתים.



הריבית הממוצעת על המשכנתאות בבריטניה כיום היא 5.12, בהשוואה לריבית של 6.42% באוגוסט 2008, לפי אתר הנתונים moneysupermarket.com. הירידה היא פחות משליש מהשיעור שבו הוריד הבנק המרכזי של בריטניה את ריבית הבסיס במהלך אותה תקופה. מאז אוגוסט שעבר, ירדה הריבית מ-5% לשיעור שפל של 0.5%, שעליו היא שומרת בחצי השנה האחרונה.



על אף הורדת ריבית הבסיס, בנקים וחברות משכנתאות בבריטניה אינם ממהרים להוריד את הריביות על המשכנתאות. הבנק המולאם נורת'רן רוק, למשל, הוריד את הריבית רק ב-0.27%, ועל כן היא נשארה בשיעור גבוה של 6.42%.



הבנקים וחברות המשכנתאות טוענים כי הריבית על המשכנתאות אינה תלויה רק בריבית הבסיס אלא גם בריבית הבין בנקאית. עם זאת, גם ריבית הליבור הבין בנקאית בלונדון נפלה בשנה החולפת מ-2.81% ל-0.74%. הבנקים טוענים עוד כי הריבית משקפת את הסיכון שבמחירי הבתים הנמוכים ובשיעורי האבטלה הגבוהים. רבים מהם אף ניסו באופן מכוון לחמוק מהתחרות בשוק המשכנתאות וצימצמו את היקף ההלוואות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully