וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן מכס שייבא מכוניות יוקרה נחקר בחשד להונאת המכס במיליוני שקלים

הילה רז

23.8.2009 / 15:29

החשד: אשר הולצמן השתתף ביבוא מכוניות יוקרה אך העביר למכס מסמכים של מכוניות אחרות



סוכן המכס אשר הולצמן, מנהל בחברת מ. הולצמן לעמילות מכס, נחקר באחרונה בבית המכס בחיפה בחשד כי היה שותף להונאת רשות המסים בהיקף של מיליוני שקלים, ביבוא אישי של מכוניות יוקרה, כך התיר היום בית המשפט לפרסום. לפי החשדות, הולצמן ביצע את ההונאה תוך הגשת מסמכים מזויפים למכס.



מחקירת רשות המסים עולה כי הולצמן, תושב טבעון, טיפל במסמכי היבוא והגיש מסמכים כוזבים למכס כשהוא משתף פעולה עם גורמים נוספים, תוך ניצול מעמדו וסמכויותיו כסוכן מכס הנאמן על ידי המדינה. מהחקירה עולה כי הולצמן ושותפיו ייבאו לארץ מכוניות יוקרה אך הצהירו למכס כי מדובר בכלי רכב אחרים, והציגו רישיונות וחשבונות מזויפים וכוזבים, תוך גרימת נזק לקופת המדינה במיליוני שקלים.



לפני כשבועיים בוצע חיפוש במשרדיו ונתפס תיק יבוא ובו שני רישיונות רכב: אחד על רכב מסוג מרצדס s350 והשני על רכב מסוג מרצדס 63 amgl s. כמו כן נתפסו תיקי יבוא של כלי רכב על שם יבואנים נוספים, שגם בהם קיים חשד ששוחררו מהמכס בהצהרות כוזבות. באותו יום הורה בית משפט השלום בחיפה על מעצר בית של הולצמן למשך ארבעה ימים. לאחר מכן הוא שוחרר תחת מגבלות ובית המשפט אסר זמנית על פרסום שמו. לטענת רשות המסים הוא הכחיש בחקירתו כל קשר לחשדות בגינו.



בנוסף נחקר המתווך בין יבואני הרכב וסוכן המכס המעורב בפרשה, אשר פרטיו טרם הותרו לפרסום. המתווך נשלח לעשרה ימי מעצר בית והחלטה סופית בעניין איסור הפרסום של פרטיו תתקבל בימים הקרובים.



ברשות ציינו כי מדובר בחקירה מורכבת הנמצאת בתחילתה וקיימים מעורבים נוספים שטרם נחקרו ולפיכך צפויים מעצרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully