וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההימורים המקוונים בטפייר שוקלת לצאת להנפקה בשווי 1.5 מיליארד ליש"ט

סוכנויות הידיעות

23.8.2009 / 18:03

החברה הבריטית מעוניינת לגייס כספים על מנת לרכוש חברות הימורים מקוונות קטנות יותר



חברת ההימורים בטפייר (betfair) שוקלת לצאת להנפקה בשווי 1.5 מיליארד ליש"ט, דיווח "טלגרף". אם תחליט החברה לצאת להנפקה, תהיה זו ההנפקה הגדולה בבריטניה מאז פרוץ המשבר הכלכלי בשנה שעברה.



בטפייר היא בורסת ההימורים הגדולה בעולם וחברת ההימורים המקוונים הגדולה בבריטניה. החברה, שהוקמה בשנת 2000, משמשת בעצם כסוכן הימורים, ומאפשרת ללקוחותיה - כ-2 מיליון לפי דיווחי החברה - לבצע את ההימורים שלהם באינטרנט. החברה גם מאפשרת הימור נגד המנצח (במירוץ סוסים למשל), מה שהוביל לביקורות רבות של סוכני הימורים מסורתיים. החברה גובה עמלות על הימורים מנצחים, ומכאן רווחיה.



לפי "טלגרף", ברטי בלאק ואד ריי, מייסדי בטפייר, הסכימו להיפגש עם יועצים בנקאיים במהלך השבועות הקרובים על מנת לדון בהנפקה אפשרית. לשני המייסדים נתח של 25% בחברה, וכל אחד מהם עשוי להרוויח כ-350 מיליון ליש"ט מהנפקה. סופטבנק היפאני מחזיק ב-23% נוספים בחברה לאחר ששילם 355 מיליון ליש"ט באפריל 2006 עבור נתח זה - עסקה ששיקפה לחברה שווי של כ-1.5 מיליארד ליש"ט. משקיעים פרטיים והנהלת החברה מחזיקים ב-25% הנותרים בחברה.



בטפייר מעוניינת בגיוס הון חדש על מנת לסייע לרכישת חברות נוספות. לפי הערכות, בין החברות שעשויות להוות יעד רכישה בשוק ההימורים המקוונים בבריטניה, פארטיגיימינג, ו-888, שבשליטת אבי ואהרון שקד והאחים בן יצחק.



הכנסות בטפייר עלו ב-27% בשנת הכספים שהסתיימה באפריל, והסתכמו ב-303 מיליון ליש"ט. מספר המשתמשים הפעילים של החברה עלה ב-25% והסתכם ב-652 אלף. רווחי החברה, לא כולל, מס, ריבית, פחת והפחתות, צמחו ב-29%, והסתכמו ב-72 מיליון ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully