וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המאבק על יבוא הברזל: יהודה פלדות סגרה את המפעל באשדוד ו-250 עובדיו הוצאו לחופשה

אורה קורן

23.8.2009 / 18:55

בשבוע שעבר הודיע שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, כי החליט שלא להטיל בשלב זה היטל על יבוא ברזל



יצרנית הברזל ומוצריו, יהודה פלדות סגרה את מפעל החברה באשדוד, העוסק ביצור ברזל, ושלחה את 250 עובדיו לחופשה. החברה מעסיקה 750 עובדים בכמה מפעלים ברחבי הארץ המייצרים מוצרי ברזל לבניה ותשתיות.



יו"ר יהודה פלדות, גדעון ארהרד, אישר את המידע ואמר, כי לא ברור אם החופשה לא תסתיים בפיטורים. "הוצאנו לחופשה מהיום 250 עובדים מהמפעל באשדוד, שנסגר. לא הוחלט לכמה זמן הסגירה ואנחנו מקווים שיימצא פתרון שיאפשר להחזיר את העובדים לעבודה. אם לא נוכל לספק למפעלים האחרים ברזל במחיר סביר, אני לא רוצה לחשוב מה יקרה לשאר העובדים. זו תהיה תגובת שרשרת".



יצרניות הברזל טענו בתחילת השנה כי נפגעו ממחירי יבוא זולים של ברזל וממחירים גבוהים של גרוטאות מתכת המיוצאים בעיקר לטורקיה. הממונה על ההיטלים במשר התמ"ת, ראובן פסח, גיבש פשרה בין יבואני הברזל ויצרני הברזל לפיה, מעל מכסת יבוא מסויימת יוטל היטל על יבוא ברזל. בנוסף, הציע לגבות מס על יצוא גרוטאות כדי להפוך מכירתן בארץ לכדאית יותר.



בשבוע שעבר הודיע שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, כי החליט שלא להטיל בשלב זה היטל על יבוא ברזל אלא להמשיך בבדיקה של פסח עד סוף השנה לפחות.



"אנחנו כל הזמן בקשר עם הממשלה ומקווים שיימצא הסדר. היטל על יצוא גרוטאות היה פותר הבעיה ולא היה יוצר בעיה לאף אחד", אמר ארהרד. "אני לא יודע מה ניתן לעשות כרגע, בינתיים אנחנו מקטינים הפסדים".



פסח קבע את ההיטל בעקבות תלונות שהגישו שתי יצרניות הברזל הישראליות, יהודה פלדות וחוד אסף בנימוק, שהיבוא נעשה בהיצף הפוגע בהן. היצף בהקשר זה פירושו מכירה בישראל במחיר הנמוך ממחיר המכירה בטורקיה ובאיחוד האירופי, משם מיובא הברזל לארץ.



בן אליעזר פירסם החלטתו לאחר שקיבל חוות דעת מרשות ההגבלים העסקיים, לפיה ההיטל עלול לפגוע בתחרות בארץ ולחזק את כח השוק של שתי היצרניות הבלעדיות, יהודה פלדות וחוד אסף.



בפנייתו לפסח כתב בן אליעזר: "לאחר שקראתי בעיון רב את דו"ח ממצאי בדיקתך ולאחר שנפגשתי ושמעתי את כל הגורמים אשר להם קשר לנושא, ותוך התחשבות ביחסים הבין-לאומיים של ישראל, השפעת ההחלטה על המשק הישראלי ושמירה על התחרות הבריאה אשר מתאפשרת בעקבות ייבוא הברזל המצולע - הגעתי להחלטה כי עלייך להמשיך את בדיקתך עד תום שנת 2009.



"החלטתי זו באה על מנת לבחון את שוק הברזל המצולע לבניין לפרק זמן ממושך יותר ועל מנת ללמוד את השלכות יבוא הברזל המצולע לבניין על השוק הישראלי בצורה עמוקה ומקיפה יותר, שכן דעתי אינה נחה מפרק הזמן שנבדק. התקופה שנבחנה היתה תקופת שיאו של המשבר הכלכלי העולמי ואיני מוצא לנכון לקבל החלטה על בסיס נתוני תקופת זמן קצובה זו, אשר עלולה להיות לא משקפת ולא מייצגת את מצב השוק האמיתי.



למען הסר ספק, החלטתי הינה כי תמשיך את בדיקתך עד לסוף שנת 2009 ותציג לי את ממצאי הבדיקה בתחילת חודש ינואר 2010. עד להצגת ממצאי הבדיקה וקבלת החלטתי הסופית בעניין, לא יוטל כל היטל על יבוא ברזל מצולע לבניין, לא תיקבע כל מכסה ליבוא ברזל מצולע לבניין והערובה זמנית שהוטלה תבוטל לאלתר", כתב בן אליעזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully