וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי מייאש: היקף ההתאבדויות במקום העבודה בארה"ב עלה ב-28% ב-2008

סוכנויות הידיעות

23.8.2009 / 19:05

התגברות הלחץ והחשש מפני פיטורים הביאו לזינוק במספר המתאבדים בעבודה לשיא של כל הזמנים



מספר המתאבדים בזמן העבודה בארה"ב עלה ב-2008 ב-28% לשיא של כל הזמנים, ככל הנראה בשל התגברות הלחץ על רקע המשבר הכלכלי - כך דיווח העיתון הבריטי "גרדיאן" בסוף השבוע.



נתונים שפירסם משרד העבודה האמריקאי חשפו כי מספר מקרי המוות במקום העבודה כתוצאה מהתאבדות עלה מ-196 ב-2007 ל-251 ב-2008. לעומת זאת, מספר מקרי המוות כתוצאה מתאונות במקום העבודה ירד ב-10% ל-5,071. משרד העבודה לא נימק את הנתון, אך אמר כי בכוונתו לחקור את העניין לעומקו.



מומחים מעריכים כי המשבר הכלכלי והעלייה בשיעור האבטלה הגבירו את הלחץ והחרדה במקומות עבודה. הנתונים הם השלכות של החשש מפני אבטלה וחוסר שביעות רצון ממקום העבודה, אמר לני ברמן, בכיר באגודה האמריקאית לחקר התאבדויות.



בוול סטריט אירעו מספר מקרי התאבדות הקשורים להפסדים בשל מחנק האשראי. תיירי דה לה וילהוש, מנהל קרן השקעות צרפתי, חתך את ורידיו במשרדו שבניו יורק בחודש דצמבר. משפחתו של דה לה וילהוש טענה שהתאבד לאחר שהקרן שלו הפסידה יותר ממיליארד דולר בהונאת מיידוף.



על אף העלייה בנתונים, התאבדויות במקום עבודה ציבורי הן מקרה חריג שכן רוב המתאבדים עושים זאת באופן פרטי. "כשאנשים מחליטים להתאבד במקום מסוים, רוב הסיכויים הם שהסיבה להתאבדות קשורה למקום זה", אמר ברמן. "ההתאבדות במקום העבודה נובעת מרצון לפגוע בעמיתים, שעלולים להיות עדים למעשה או לגלות את הגופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully