וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציפייה לריבית והמשך פרסום הדו"חות ייתנו את הטון לצד המגמה העולמית; כיל בין מפרסמות הדו"חות

נתן שבע

24.8.2009 / 7:52

שעה אחרי תום המסחר יפרסם הנגיד את החלטתו בנוגע לריבית - הותרתה על 0.5% או העלאה ל-0.75%



רק 1.6% מפרידים בין מדד ת"א 25 לבין רמת ה-1,000 נקודות. לאחר זינוקים של כמעט 4% במדדים המובילים עשוי המסחר להיפתח ביציבות, בהמתנה לכיוון של שוקי העולם ובמיוחד של זה שבארה"ב. שעה לאחר סגירת המסחר תפורסם החלטת הריבית במשק לחודש ספטמבר.



נטיית הכלכלנים מתחלקת בין הותרת הריבית על כנה ברמה של 0.5% או העלאתה ל-0.75%, על מנת לצנן מעט את עליות המחירים האחרונות. אלה המצדדים בהותרת הריבית מדגישים את חשיבות הריבית הנמוכה לצורך המשך הצמיחה של המשק עם הטענה כי עליות המחירים האחרונות לא יימשכו בקצב של החודשים האחרונים.



הריבית הנמוכה, המגמה החיובית בבורסות העולם, סימני ההתאוששות בישראל ובלא מעט כלכלות בעולם - כל אלה הדליקו את הבורסה אתמול והובילו לזינוק החד.



מי שנהנו אתמול מעליות חדות היו מניות הבנקים והנדל"ן, שסיימו בעליות של למעלה מ-5%. היום ינסו אלה לשמור על העליות החדות המלוות אותן באחרונה, שנגזרות גם מההתאוששות הכלכלית במשק ומתיקון לירידות החדות אותן חוו בשנה שעברה.



שבוע ימים בדיוק לפני המועד הרשמי לסיום עונת הדו"חות לרבעון השני, תפרסם כיל את התוצאות הרבעוניות, תוצאות שימשיכו להראות על ירידה חדה בפעילות לעומת הרבעון המקביל לאור המשבר העולמי והקיפאון בענף החקלאות.



בזק תפסיק להתייחס ל-yes כאל חברה בת, ומעתה תיחשב חברת הלוויין כהשקעה של בזק. ההשלכה המהותית של השינוי היא שבזק צפויה לרשום רווח נקי חד פעמי, שמוערך בחברה ב-1.2 עד 1.4 מיליארד שקל מה שיאפשר לחברה לחלק דיווידנד גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully