וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכישה הממונפת הגדולה ב-2009: וורנר צ'ילקוט תרכוש את חטיבת התרופות במרשם של פרוקטר אנד גמבל

רויטרס

24.8.2009 / 9:08

ענקית מוצרי הצריכה תמכור את חטיבת התרופות שלה לוורנר צ'ילקוט תמורת 3 מיליארד דולר



יצרנית התרופות וורנר צ'ילקוט תרכוש את חטיבת התרופות במרשם של פרוקטר אנד גמבל תמורת כ-3 מיליארד דולר, לדברי 2 מקורות המקורבים לנושא. לדברי המקורות, ייתכן שהעסקה תפורסם כבר במהלך היום.



לדברי המקורות, 6 בנקים, בהובלת בנק אוף אמריקה וג'יי.פי מורגן צ'ייס, יספקו את המימון לעסקה - עד 4 מיליארד דולר, הכוללים גם מחזור חובות בסך מיליארד דולר של וורנר צ'ילקוט. בנקים נוספים שיספקו מימון הם קרדיט סוויס, סיטי, ברקליס ומורגן סטנלי.



בדצמבר הודיעה פרוקטר אנד גמבל, חברת מוצרי הצריכה הגדולה בעולם, כי תפסיק להזרים השקעות לתחום התרופות ותשקול למכור את מותגי התרופות ולהתמקד בתחום התרופות ללא מרשם כמו, פפטו ביסמול ופרילוסק. עם התרופות במרשם של פרוקטר אנד גמבל נמנות אקטונל - תרופה לאוסטיאופורוזיס, ואנייבלקס - תרופה לשלפוחית רגיזה.



פרוקטר אנד גמבל שכרה את שירותיו של גולדמן סאקס בפברואר לסיוע במכירת התרופות במרשם, או דרך אחרת לצאת מהתחום, לדברי מקורות לרויטרס באותה העת. באפריל אמר יו"ר פרוקטר אנד גמבל, איי.ג'י. לאפלי, כי התחרות מצד מוצרים גנריים הובילה את החברה לשקול למכור את התרופות במרשם שלה. בחודש שעבר דיווח מקור אחר כי פרוקטר אנד גמבל נמצאת במגעים עם וורנר צ'ילקוט וחברות השקעות פרטיות, בהן סרברוס קפיטל מנג'מנט. אך אנליסטים העריכו כי לוורנר צ'ילקוט יתרון על פני חברות ההשקעה.



רכישת חטיבת התרופות על ידי וורנר צ'ילקוט תהיה העסקה הממונפת הגדולה ביותר ב-2009, לפי "וול סטריט ג'ורנל", מה שמצביע כי מחנק האשראי מתפוגג לאיטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully