וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאובמה יש 11 מיליארד סיבות לחלץ בנקים

סוכנויות הידיעות

24.8.2009 / 9:43

הממשל האמריקאי רשם רווח נקי של קרוב ל-11 מיליארד דולר על חילוץ הבנק "סיטי". הממשל הזרים בשנה האחרונה לקבוצה סכום של 45 מיליארד דולר

הממשל האמריקאי, שהזרים 45 מיליארד דולר לענקית הפיננסים סיטי בשנה האחרונה בעקבות המשבר הפיננסי בתמורה ל-34% ממניותיה, רשם רווח של קרוב ל-11 מיליארד דולר על הנייר מחילוצה של סיטי - כך דיווח היום העיתון "פייננשל טיימס".

בתמורה לחילוץ סיטי, שרשמה הפסדים ומחיקות בסך מיליארדי דולרים בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, קיבל הממשל יותר מ-7 מיליארד מניות של ענקית הפיננסים במחיר של 3.25 דולר למניה, לאחר שהמיר מניות בכורה בסך 25 מיליארד דולר למניות רגילות בסוף החודש שעבר. מאז זינקה מניית סיטי בקרוב ל-50% והגדילה את שוויו של הנתח הממשלתי בענקית הפיננסים ל-11 מיליארד דולר.

הפסדי עתק לממשלות העולם בעקבות חילוץ הבנקים

הממשל רשם תשואה של 23% מהשקעתו בגולדמן סאקס, לו הזרים 10 מיליארד דולר במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (tarp). ביוני החזיר גולדמן את חובותיו לממשל בנוסף ל-1.1 מיליארד דולר ששילם עבור כתבי אופציות שהעניק לממשל בתמורה לסיוע. מורגן סטנלי ואמריקן אקספרס החזירו את הכספים שקיבלו מהממשל, לאחר שמשלמי המסים גרפו רווחים משמעותיים מהזינוק במניותיהם.

רווחי הממשל מחילוץ הבנקים מגיעים בשעה שרוב הממשלות מחזיקות בהפסדים של מיליארדי דולרים על הנייר בעקבות חילוץ הבנקים. עם זאת, בסך ממשלות העולם - מחוץ לארה"ב - עדיין מחזיקות בהפסדים של 10.8 מיליארד דולר על הנייר מאחזקותיהם בבנקים שחולצו בשנה האחרונה.

ממשלת בריטניה מחזיקה בהפסדים של 3.3 מיליארד ליש"ט (5.5 מיליארד דולר) על הנייר לאחר שרכשה נתח של 43% בלוידס בנקינג גרופ ו-70% מרויאל בנק אוף סקוטלנד. בסוף יוני עמד ההפסד על 11 מיליארד ליש"ט. הזינוק במניותיהם של שני הבנקים, על רקע נסיקה של 130% במדד מניות הבנקים של בורסת לונדון מאז מארס, הוביל את ממשלת בריטניה לגייס בנקי השקעות שייעצו לה על מכירה אפשרית של המניות.

ממשלת שווייץ, שמכרה נתח של 9% ב-UBS תמורת 1.2 מיליארד פרנק שווייצי (1.1 מיליארד דולר), רשמה לעומת זאת רווח כתוצאה מחילוצו ענק הבנקאות השווייצי, שרשם הפסדים ומחיקות של יותר מ-50 מיליארד דולר בעקבות המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully