וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסט ריצ'רד בוו: 200-150 בנקים נוספים צפויים לקרוס בארה"ב במשבר הנוכחי

רויטרס

24.8.2009 / 10:02

בעקבות הקריסות יאלץ ה-FDIC לפנות לבנקים זרים וקרנות השקעה פרטיות להשקעה בבנקים הקורסים, מעריך בוו



200-150 בנקים נוספים צפויים לקרוס בארה"ב במסגרת המשבר הנוכחי, כך אמר אתמול אנליסט הבנקים הוותיק ריצ'רד בוו. עוד אמר בוו כי תשלומי המגזר הבנקאי לתאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי (fdic) עלולים לנגוס ב-25% מרווחי הבנקים ב-2010.



בוו אמר כי הדבר בוודאי יאלץ את ה-fdic לפנות ליותר בנקים מחוץ לארה"ב ולקרנות השקעות פרטיות כדי לייצב את המערכת הבנקאית. "הקושי כרגע הוא במציאת מספיק בנקים בריאים כדי שאפשר יהיה לרכוש את נכסיהם של הבנקים הקורסים", אמר בוו.



ה-fdic צפוי להצביע ב-26 באוגוסט על קווים מתונים יותר שינחו חברות השקעות פרטיות בהשקעותיהן בבנקים קורסים, לאחר שמבקרים טענו שהחוקים הנוכחיים בנושא זה נוקשים מדי ומניאים את החברות מלהשקיע.



"בין 150 ל-200 בנקים נוספים בוודאי יקרסו", אמר בוו. זאת בנוסף ל-81 בנקים שקרסו עד כה ב-2009, והכבידו על קופת ה-fdic. שלוש קריסות גדולות של בנקים השנה - בנק יונייטד פייננשל קורפ במאי, וקולוניאל בנק גרופ וגראנטי פייננשל גרופ באוגוסט - עלו 10.7 מיליארד דולר לקרן של ה-fdic. נכון לסוף מארס היו בידי הקרן 13 מיליארד דולר.



נכסיו של הבנק הטקסני גראנטי, שנסגר ביום שישי, נמכרו ל-bbva - הבנק השני בגודלו בספרד, אשר מעוניין להרחיב את פעילויותיו אל מעבר לספרד.



בוו אמר כי ה-fdic עשוי לערוך הערכות מיוחדות נגד בנקים ברבעון הרביעי של השנה וברבעון השני של 2010. עלותן של הערכות אלה לבנקים בוודאי תסתכם ב-11 מיליארד דולר ב-2010, בנוסף לעלויותיהן של ההערכות הרגילות. "העמלות ל-fdic עשויות לצמצם את רווחי החברות במגזר לפני מס ב-25%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully