וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: אנליסטים מעריכים שספקולנטים נכנסים לקניות של זהב בציפיה שנתונים חיובים יתורגמו לרווחים תוך-שבועיים

TheMarker Online

24.8.2009 / 11:30



ה-ין נפל כנגד שורת מטבעות לאור האוירה החיובית שהציפה את השווקים בציפיה לסוף המשבר הכלכלי העולמי. משקיעים רבים מהמרים כעת על מטבעות כמו האוזי והניו זילנדי המתקשרים באופן ישיר לצמיחה עולמית ותשואה גדולה יותר בשל הריביות המשופרות שלהם. נתונים כלכליים חיוביים נוטים להחליש מטבעות בעלי ריביות נמוכות במיוחד כגון ה-ין, ומניות עולות משפיעות בדיוק באותה המידה.



היורו לעומת זאת החזיק ברמת מסחר דומה לזו של יום שישי בעוד סובב את ה-1.4326 דולר והסטרלינג ברמות של 1.6464 דולר כשאינו מצליח לשמור על רמות השיא היומי ב-1.6546 דולר.



המשקיעים בוול סטריט יחפשו בשבוע הקרוב סימנים נוספים המעידים על סיומו הקרב של המיתון, לאחר שבחמשת ימי המסחר האחרונים - שרשרת של נתוני מאקרו טובים מהצפוי סייעה למניות להציג ביצועים מרשימים. בשבוע הקרוב מצפה למשקיעים שטף של נתוני מקרו, כולל נתונים משוק הנדל"ן ונתונים בדבר ההוצאה הפרטית בארה"ב.



ואילו הפתעות צופנים השווקים בשבוע הקרוב? מחר, ביום ג' יפורסם מדד בטחון הצרכנים לחודש אוגוסט. כלכלנים צופים עלייה לרמה של 48 נקודות, לעומת 46.6 נקודות בחודש יולי, ביום ד' יפורסם דו"ח בנוגע להזמנות סחורות בנות-קיימא בחודש יולי.



להערכת כלכלנים, בחודש זה נרשמה עלייה של 3.2% לאחר ירידה של 2.5% בחודש יוני, ביום ה' יפורסמו נתונים מקדימים בדבר התמ"ג ברבעון השני, כאשר אנליסטים מעריכים כי הכלכלה האמריקנית התכווצה ב-1.4%, ובאותו היום הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות ירידה ל-565 אלף תביעות, לעומת 576 אלף בשבוע הקודם.



בגזרה המקומית, בנק ישראל יכריז הערב על גובה הריבית לחודש ספטמבר ולמרות נתוני האינפלציה והצמיחה שפורסמו לאחרונה אשר לוחצים על הנגיד סטנלי פישר להעלות את הריבית, ההערכה בשוק היא כי פישר ימתין החודש עם העלאת הריבית.



חלק מהגופים בשוק מעריכים כי פישר יעלה את הריבית ב-0.25% בחודש הבא בשל התגברות הלחצים האינפלציוניים. החלטת הריבית הערב לא תהיה פשוטה. מצד אחד, האינפלציה חורגת מתחום היעד של בנק ישראל ויש הקוראים להעלות את הריבית כדי לרסנה. מנגד, העלאת הריבית עלולה להביא לתיסוף בשקל בניגוד גמור לניסיונותיו של בנק ישראל לשמור על שקל חלש יחסית כדי לתמוך ביצוא.



מחירו של הנפט עלה בבוקר יום שני לשיא חדש של עשרת השבועות האחרונים לאחר שבמהלך המסחר ביום שני הוא מזנק ל-74.32 דולר לחבית על רקע חולשתו של הדולר האמריקני כנגד המטבעות המרכזיים. החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר עלה ביותר מדולר שלם ולאחר שבשבוע החולף קיפץ מחיר החוזה ב- 6.1% רבים מעריכים שהנוזל השחור עשוי בקרוב לשבור אפילו את רמות שמונים הדולר לחבית.



חולשת הדולר באופן מסורתי מחזקת את הסחורות הנסחרות בדולרים כגון נפט וזהב מאחר והיא הופכת אותן לזולות יותר בעבור מחזיקי המטבעות המרכזיים שאינם דולר.



מבין לקוחות פינוטק הסוחרים בנוזל השחור כ-47% עמדו בבוקר יום שני בעמדת הקניה (לונג) וזאת בעוד הסחר העולמי בנפט היה סביב רמות ה-142,000 מיליארד דולר, בהשוואה ליום המסחר הקודם, שישי - 421,000 מיליארד דולר.



קביעות בזהב - המתכת היקרה מתייצבת ומתחזקת ל-954 דולר, מלאי הזהב של קרן הזהב הגדולה בעולם גדלים לראשונה מאז יולי.



הזהב שומר בבוקר יום שני על יציבות ומתחזק קלות ל-954 דולר לאונקייה כשהתנועה בקרב משקיעים נוטה לקניות, לאור הרווחים בשווקי הסחורות והמניות. למרות שקשה למתכת היקרה לשבור את הרף ב-960 נראה שמשקיעים רבים מעדיפים להכנס למסחר לפני שנתונים בדבר סנטימנט הצרכן ומכירות בתים בארה"ב יתפרסמו במהלך הימים הקרובים.



אנליסטים בכירים הגיבו וסיפרו כי ספקולנטים נכנסים בימים אלו לקניות של הזהב, כמו גם נכסים אחרים בעלי סיכון גבוה, בציפיה כי נתונים חיובים יתרגמו את עצמם לרווחים תוך-שבועיים. אחוז הקונים של הזהב מתוך לקוחות פינוטק עומד כעת על 40%.



במקביל מתנהל הבוקר מסחר במתכת היקרה ברמות של 3,115 מיליארד דולרים, ויום המסחר הקודם לו, שישי, התנהל הסחר בזהב בכמויות של 8,903 מיליארד דולרים.



הסקירה נכתבה על ידי ארז פריש מפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully