וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בבריטניה: "המיתון הסתיים"

24.8.2009 / 13:02

על פי מחקר שפירסם מכון רואי החשבון באנגליה ובויילס, ברבעון השני של 2009 נרשמה העלייה החדה אי פעם בבטחון העסקים

המיתון בבריטניה הגיע לסיומו על רקע זינוק בבטחון העסקים לרמתו הגבוהה ביותר מזה שנתיים - כך קבע מחקר שפירסם מכון רואי החשבון באנגליה ובויילס (ICAEW). המכון דיווח כי ברבעון השני של 2009 נרשמה העלייה החדה ביותר אי פעם בביטחון העסקים בבריטניה.

לפי המחקר, המתבסס על סקר שנערך בקרב 1,000 רואי חשבון, מדד בטחון העסקים בבריטניה זינק מרמה של מינוס 28.2 נקודות בסוף חודש מארס לרמה של 4.8 נקודות בסוף יוני - הזינוק החד ביותר מאז 2007. "תוצאות המחקר מצביעות על כך שהמיתון בבריטניה נמצא בשלב הסיום", אמר מנכ"ל ICAEW, מייקל איזה. לדבריו, 13 מתוך 14 מדדי הביצועים הפיננסיים שבדק המחקר הצביעו על עליות נוספות בביטחון הצרכנים בשנה הקרובה.

האבטלה צפויה להמשיך לעלות

איזה הוסיף כי הורדות הריבית של הבנק המרכזי של בריטניה, שהוריד את הריבית לרמת שפל היסטורית של 0.5% בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, והורדת המע"מ של ממשלת בריטניה סייעה לחברות במדינה לשרוד את המיתון החריף. ממשלת בריטניה הורידה את המע"מ מ-17.5% ל-15% בחודש דצמבר במטרה לעודד את הצריכה הפרטית.

עם זאת, הזהיר איזה כי "ההתאוששות הכלכלית עדיין מאד שבירה, ועל קובעי המדיניות לא לנקוט בצעדים שעלולים לסכן אותה". איזה הוסיף כי המגזר בו נרשמה רמת הביטחון הגבוהה ביותר בהתאוששות הכלכלה היה מגזר ההיי-טק, ואחריו מגזרי הבנקאות והפיננסים, הביטוח והנדל"ן.

נתוני מקרו שצפויים להתפרסם בבריטניה השבוע עשויים להצביע על כך שמצבה של כלכלת בריטניה היה פחות גרוע ברבעון השני מכפי שדווח. כלכלנים מאמינים שנתוני התמ"ג המתוקנים שיפורסמו ביום שישי יראו כי התמ"ג של בריטניה נסוג ב-0.7% ברבעון השני ולא ב-0.8% - הנתון הראשוני שפורסם. מספר המובטלים בממלכה המאוחדת הגיע בסוף הרבעון השני ל-2.44 מיליון ושיעור האבטלה ביולי עלה ל-7.8%. בעוד שהאבטלה בבריטניה צפויה להמשיך ולעלות, ההכנסות ממס ההכנסה ומביטוח לאומי עלולות להוסיף ולרדת השנה. הכנסות הממשלה ממס הכנסה נפלו ביולי ל-15 מיליארד ליש"ט (24.8 מיליארד דולר) לעומת 17.6 מיליארד ליש"ט ביולי 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully