וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריינסטורם השלימה גיוס של 5.2 מיליון שקל הנועדו להשלמת השלב הפרה-קליני בתרופה לחולי ALS

ניר צליק

24.8.2009 / 16:22

המדען הראשי יעביר לחברה כ-1.7 מיליון שקל, כחלק מהגיוס



לאחר שחברת הביו טכנולוגיה בריינסטורם, העוסקת במחקר בתאי גזע לפיתוח טיפולים במחלות עצבים חשוכות מרפא (als/פרקינסון), ביצעה סדרת ניסויים מוצלחת בבעלי חיים, הבטיחה החברה את גיוסם של 5.2 מיליון שקל מהמדען הראשי ומבעלת השליטה accbt. זאת, על מנת להשלים את השלב הפרה-קליני לקראת ניסויים קליניים בחולי als במהלך 2010. החברה גייסה כ-1.7 מיליון שקל מהמדען הראשי והיתרה גוייסה מבעלת השליטה.



ההשקעות התאפשרו לאחר סדרת ניסויים בבעלי חיים אשר בוצעו בישראל בשנה וחצי האחרונות, ואשר הוכיחו את הצלחתה של הטכנולוגיה הייחודית של בריינסטורם להפיכת תאי גזע לתאי עצב במטרה להזריקם לגוף החולים ולרפאם.



בעולם חיים עשרות אלפי חולי als ופיתוח טיפול שיעצור את הנזק העצבי, או יאט את קצב ניוון השרירים, יפתח בפני בריינסטורם שוק המוערך במאות מיליוני דולרים. הניסויים נערכו בהובלתם של פרופ' אלדד מלמד ופרופ' דניאל אופן, אשר הפטנט שרשמה בריינסטורם בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב להפיכת תאי גזע לתאי עצב מבוסס על מחקרים שביצעו.



תוצאות הניסויים, שנערכו במעבדות החברה בפתח תקווה ובאוניברסיטה, הובילו את הנהלת החברה להחלטה אסטרטגית להגיע במהלך 2010 לניסויים ראשונים בבני אדם תוך התמקדות בחולי als.



בעקבות הצלחת הניסויים הודיעה accbt שבבעלותו של איש העסקים חיים ליבוביץ', כי תמשיך להשקיע בחברה כמיליון דולר נוספים, תמורתם תקבל מניות בריינסטורם לפי שווי של 12 סנט למניה - מחיר המשקף פרמיה של קרוב ל-100% מהמחיר בו נסחרת המניה בניו יורק.



העסקה מרחיבה את השקעתו הכוללת של לייבוביץ' בחברה ל-5 מיליון דולר. המדען הראשי החליט להמשיך ולתמוך בחברה זו השנה השלישית ברציפות בהיקף של 1.7 מיליון שקל. סך המענקים המדען הראשי ל-brainstorm יגיעו כעת ל-4.7 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully