וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון מנסה להקל על כניסתו של מפעיל סלולרי נוסף: מקדם שיתוף אתרי אנטנות בין חברות הסלולר

אמיתי זיו

24.8.2009 / 19:36

בעבר רעיון שיתוף האתרים נפסל, מאחר שהיה חשש שהחברות ינצלו את המנגנון לשיתוף מידע שיפגע בתחרות בשוק



משרד התקשורת מקדם לאחרונה יוזמה חדשה-ישנה לשיתוף אתרי אנטנות סלולר בין החברות שנונות במשק. על פי היוזמה, החברות יוכלו להשתמש באותה פיסת נדל"ן ואותו תורן אנטנה על מנת להתקין את מכשירי השידור שלהן. חשיבות היוזמה מצד משרד התקשורת היא להקל על הכניסה של מפעיל סלולרי חדש, על ידי כך שיתאפשר לו להקים אנטנות באתרים קיימים של החברות.



בעבר הרעיון של שיתוף אתרים כבר עלה, אך ברשות להגבלים עסקיים פסלו אותו היות וקיים חשש שדרך מנגנון שיתוף האתרים החברות יעבירו ביניהן מידע שעשוי לפגוע בתחרות בשוק. לכן, כעת מנסה המשרד לקדם את היוזמה בעיקר מול הרשות להגבלים עסקיים ושר התקשורת משה כחלון פנה בעניין לרונית קן, הממונה. בהליך מעורב גם ראש אגף הספקטרום במשרד התקשורת – נתי שוברט.



אחד המכשולים הגדולים ביותר העומדים בפני שחקן סלולר חדש בשוק התקשורת הישראלי, באם יהיה כזה, הוא מכשול התשתית, היות וישנו קושי עצום להשיג היום רישוי לאתרים חדשים (הן מבחינה סטטוטורית והן מבחינה כלכלית). משרד התקשורת מתכוון לפרסם מכרז תדרים שיאפשר כניסת מתחרה חדש לשוק הסלולר ולצורך כך בנה המשרד רשימת הקלות רגולטוריות עבור אותו המתחרה. הצעד הנוכחי לשיתוף אתרים פועל על בסיס אותו הרציונאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully