וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבודה הבטיחו - מי יקיים? ההסכם להארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה עדיין אינו מיושם

חיים ביאור

24.8.2009 / 20:09

ההסכם הקואליציוני להצטרפות מפלגת העבודה לממשלה כלל סעיף לפיו תקופת הזכאות לדמי אבטלה תוארך ב-30 ימים



ההסכם הקואליציוני שאפשר את הצטרפות מפלגת העבודה לממשלה כלל בין היתר סעיף הקובע כי תקופת הזכאות לקבלת דמי אבטלה תוארך ב-30 ימים. סעיף זה עמד להיכנס לתוקפו ביוני האחרון, אך עדיין לא יושם.



אחת הסיבות המעכבות את הפעלת הסעיף היא עמדתה של מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, ולפיה אין להגדיל את תקופת הזכאות ב-30 ימים באופן גורף למובטלים בני כל הגילים.



לטענת דומיניסיני, יש להוסיף מספר גדול יותר של ימי זכאות לדמי אבטלה דווקא למובטלים צעירים בני 28-35, שמספר ימי הזכאות שלהם הוא 100 בלבד ולא למובטלים מבוגרים בני 45 ומעלה, שמספר ימי הזכאות שלהם כיום הוא גבוה יחסית – 175 ימים.



הארכת תקופת הזכאות הוא אחד ההישגים של ההסתדרות, אינה לא בוצעה, למרות המשך הגידול באבטלה, שבמאי האחרון כבר הגיעה ל-8.4%, על פי הלמ"ס. לעומת זאת, כבר מופעל סעיף אחר בהסכם, המקל את הקריטריונים לקבלת דמי אבטלה, באופן שתקופת ההכשרה שהיא תנאי לקבלת דמי אבטלה, קוצרה לתשעה חודשים, לעומת 12 חודשים קודם לכן. נראה שבימים הקרובים הפעלת הסעיף בעניין הארכת תקופת הזכאות יידון במגעים בין ההסתדרות ומשרד האוצר, בשיתוף מנכ"לית הביטוח הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully