וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט על סף 75 דולר לחבית; הגז הטבעי התאושש משפל של 7 שנים

נמרוד הלפרן

24.8.2009 / 22:47

הנפט הגולמי נסגר בניו יורק במחיר של 74.37 דולר לחבית; הגז הטבעי קפץ ב-4%



מחיר הנפט הגולמי, אשר רשם בשבוע שעבר את הזינוק השבועי החד ביותר מאז מאי, עלה היום לשיא של 10 חודשים על רקע הערכות כי סיומו הקרב של המיתון העולמי הראשון מאז מלחמת העולם השנייה צפוי להגדיל את הביקוש לאנרגיה.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 74.37 דולר לחבית, עלייה של 0.6%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת, לאחר שבמהלך המסחר כבר עלה מחירם לרמה של 74.81 דולר לחבית - הרמה התוך-יומית הגבוהה ביותר מאז ה-21 באוקטובר. מחיר הנפט, אשר קפץ בשבוע שעבר ב-6.1% - הזינוק השבועי החד ביותר מאז מאי - עלה מתחילת השנה ב-67%.



"השוק נמצא על סך רמה של 75 דולר לחבית", כתב נשיא חברת הייעוץ שורק גרופ, סטיבן שורק, בדו"ח למשקיעים היום. "אם הוא יגיע לרמה זו, לא יהיה הרבה כדי למנוע ממנו להגיע לרמה של 80 או 85 דולר לחבית", הוסיף.



"אנחנו יכולים בקלות לנוע כעת לכיוון של 80 דולר לחבית, אם התגברות ההתלהבות מניצני ההתאוששות הכלכלית ימשיכו לעמוד במרכז תשומת לב המשקיעים", כתב האנליסט אדוארד מאיר מהברוקר mf גלובל, בדו"ח למשקיעים היום.



מנגד, לא כל האנליסטים והסוחרים שותפים לאופטימיות ביחס למחיר הנפט. "אין הרבה סיבות להתאוששות מחיר הנפט מלבד התאוששות שוקי המניות", אמר הברוקר כריסטופר בלוו מחברת bache commodities, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "אין מספיק ביקוש כדי לדחוף את מחיר הנפט מעבר לרמת ההתנגדות של כ-76 דולר לחבית", הוסיף.



מחיר הגז הטבעי התאושש היום משפל של שבע שנים אליו נפל בשבוע שעבר. החוזים על הגז הטבעי למסירה בספטמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 2.92 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות (btu), עלייה של 4.1%. עם זאת, מחיר הגז הטבעי - אשר נפל ביום שישי לרמתו הנמוכה ביותר מאז קיץ 2002 בעקבות גידול במלאים בארה"ב - עודנו נמוך במחצית מרמתו בתחילת השנה.



מלאי הגז הטבעי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-52 מיליארד רגל מעוקב ל-3.204 טריליון רגל מעוקב, מסר ביום חמישי משרד האנרגיה האמריקאי. רמת המלאי הנוכחית גבוהה ב-19% מהרמה הממוצעת בתקופה זו של השנה בחמש השנים האחרונות. "בהתחשב בגידול במלאי, ספק אם מחיר הגז הטבעי יצליח לפרוץ את רמת 3 דולר בטווח הקרוב. נהפוך הוא, השוק צפוי להישאר חלש", כתבו היום אנליסטים של בנק קרדיט סוויס בדו"ח למשקיעים.



עוד בשוק הסחורות: מחיר הזהב נסוג משיא של שבוע בעקבות התחזקות הדולר בעולם, אשר פגעה בתיאבון המשקיעים למתכת היקרה בתור גידור נגד היחלשות המטבע האמריקאי. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 943.7 דולר לאונקייה, ירידה של 1.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הזהב עלה בשבוע שעבר ב-0.6%.



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר ביום שישי כי כלכלת העולם מתחילה לצאת ממיתון בעקבות צעדים נחרצים בהם נקטו בנקים מרכזיים וממשלות ברחבי תבל. "לאחר נפילה חדה בשנה החולפת, נראה כי הפעילות הכלכלית מתייצבת, הן בארה"ב והן מחוצה לה, והסיכויים לחזרה לצמיחה בטווח הקצר נראים טובים", אמר ברננקי בנאום בכנס השנתי של הבנק הפדרלי של קנזס סיטי.



נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ecb), ז'אן-קלוד טרישה, אמר למחרת כי ישנם סימני התאוששות. "הכלכלה מתחילה לצאת מתקופה של נפילה חופשית. עם זאת, אין משמעות הדבר כי לא עומדות בפנינו מהמורות בהמשך הדרך", אמר טרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully