וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס סיימה את הרבעון השני עם רווח של 25 מיליון שקל - קיטון של 24% בהשוואה לרבעון המקביל

אתי אפללו

25.8.2009 / 9:48

היום בצהריים יושלם הסכם הפשרה שיסיים המאבק המשפטי בין רוני בירם וגיל דויטש לבין חברת הביטוח הפניקס



בית ההשקעות של חברת הביטוח הפניקס סיים את הרבעון השני 2009 עם רווח של 25 מיליון שקל - ירידה של 24% לעומת הרבעון המקביל. את המחצית הראשונה של 2009 סיים אקסלנס עם רווח של 65 מיליון שקל - עלייה קלה לעומת התקופה המקבילה. זאת בזכות תוצאות טובות שהראה בית ההשקעות ברבעון הראשון של 2009. נכון לסוף הרבעון הראשון, ניהל בית ההשקעות 48 מיליארד שקל.



הכנסות החברה בחציון הראשון של שנת 2009 הסתכמו ב-256 מיליון שקל לעומת 277 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד - קיטון של 7.6%. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-120 מיליון שקל בהשוואה ל-138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 13%. שיעור הרווח התפעולי לפני הוצאות מימון בחציון הראשון של שנת 2009 עמד על 42.5% לעומת שיעור רווחיות תפעולית של 46.5% בחציון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני עמד על 37.5% בהשוואה ל-48.6% בתקופה המקבילה אשתקד.



בתחום ניהול השקעות וקרנות הנאמנות, הסתכמו ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2009 ב-42 מיליון שקל בהשוואה ל-52 מיליון שקל במחצית המקבילה. הקיטון בהכנסות ביחס לרבעון המקביל נובע משינוי תמהיל הקרנות של אקסלנס וממעבר לקרנות סולידיות יותר, שבהן דמי הניהול נמוכים יותר. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-25 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל. ברבעון השני הצטרפו לסל הנכסים של אקסלנס גם נכסי קרנות הנאמנות של בית ההשקעות פריזמה.







למרות העליות החדות בשווקים ברבעון השני, תחום תחום קופות גמל וקרנות פנסיה עדיין מציג ביצועים פחות טובים מהתקופה המקבילה. בתחום זה הסתכמו ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2009 בסכום של 109 מיליון שקל בהשוואה ל-119 מיליון שקל במחצית המקבילה. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-57 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל.



בתחום הכנסות תעודות הסל, הציגה אקסלנס ירידה משמעותית בהכנסות לצד הרעה משמעותית מהרווח התפעולי בתחום. אקסלנס הסבירה את ההרעה בהשפעה של סביבת הריבית הנמוכה והתחרות החזקה בענף. ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2009 הסתכמו ב-35 מיליון שקל בהשוואה ל-63 מיליון שקל במחצית המקבילה. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-21 מיליון שקל בהשוואה ל-30 מיליון שקל ברבעון המקביל.



היום בשעות הצהריים יפגשו בעלי המניות של אקסלנס, רוני בירם וגיל דויטש עם נציגי חברת הביטוח הפניקס על מנת להשלים את הסכם הפשרה בסכסוך המשפטי ביניהן. הסכסוך נסוב סביב שאלת המחיר אותו תשלם הפניקס לבירם ודויטש עבור אחזקותיהם (40%) באקסלנס, והוא מושלם לאחר שבימים האחרונים התקבלו כל האישורים הנדרשים מהרגולטורים.



דוד ברוך, מנכ"ל אקסלנס נשואה: " אנו שבעי רצון מהתוצאות. מגמת ההתייצבות בשווקים ועליית המדדים בבורסה המשיכה גם ברבעון השני של השנה. המשכה של המגמה תרם לגידול בהיקף הנכסים המנוהלים ובהכנסות ולחזרה מתונה של הציבור לשווקים. עם זאת, הנסיבות בשווקים הריאלים מחייבות המשך ניהול סיכונים קפדני וקיום הערכות מצב תדירות בכל הקשור להרכב תיקי ההשקעות. בסוף הרבעון קלטנו את נכסי קרנות נאמנות ותעודות הסל של חברת פריזמה, נכסים שאת תרומתם להכנסות החברה נראה החל מדו"חות הרבעון השלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully