וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכון הראל פיננסים לקראת תוצאות פז נפט לרבעון השני של 2009

TheMarker Online

25.8.2009 / 12:39

צופים דו"חות מעורבים אשר ישקפו חוזקה במגזר הקמעונאות ומסחר אולם חולשה במגזר התעשייה והשירותים ובמגזר הזיקוק



בהראל פיננסים סבורים כי מגזר קמעונאות ומסחר ימשיך להציג תוצאות טובות תוך גידול ברווח בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים, אך ירידה קלה בהשוואה לרבעון המקביל, זאת כתוצאה מגידול במספר התחנות, העברת תחנות להפעלה עצמית ופתיחת חנויות נוחות נוספות. שינויים אלו יביאו לגידול ברווח הגולמי אך מנגד לעלייה בהוצאות התפעוליות.



ערן יונגר, אנליסט מחלקת מחקר sell side בהראל פיננסים: "במגזר התעשיות והשירותים נמשיך לראות את המגמה שהחלה ברבעון הקודם עם ירידה במכירות וברווח כתוצאה מהמשבר הכלכלי. הירידה במכירות תבוא לידי ביטוי הן במונחים כספיים וה כמותיים ותשפיע גם על רווחיות המגזר".



במגזר הזיקוק כלכלני הראל צופים לרווחיות נמוכה כתוצאה מירידה במרווחי הזיקוק אשר עמדו ברבעון זה על כ-1.4 דולר לחבית לעומת מרווח של כ-6.3 דולר לחבית ברבעון המקביל. צפויה להציג, להערכת האנליסטים של הראל, נתונים חיוביים יותר מנתוני בז"ן, אשר הציגה הפסד תפעולי במגזר זה, זאת לאור תמהיל זיקוק שונה, עלויות תפעול נמוכות יותר עם השימוש בגז טבעי ודיווח שקלי.



תחנת הקוגנרציה החלה לפעול במהלך הרבעון אך לא באופן מלא ותרומתה לירידה בעלויות עדיין נמוכה. פער מחיר של כ-15-10 דולר לחבית נפט בין הרבעון הראשון לרבעון זה יביאו להערכתנו לרווחי מלאי של כ-15 מיליון שקל עד כ-25 מיליון שקל.



בהראל פיננסים מסקרים את החברה בהמלצת משקל שוק ובמחיר יעד של 546 שקל.



להלן תחזיות הראל המנוטרלות לרבעון זה:


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully