וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים לעבודה

אביטל מולאי

25.8.2009 / 14:30

אוגדן נתוני תעסוקה לגבי האוכלוסייה החרדית בארץ הוגש לשר התמ"ת בביקורו בעיר החרדית מודיעין עילית

משרד התמ"ת פרסם לאחרונה אוגדן נתוני תעסוקה לגבי האוכלוסייה החרדית בארץ. האוגדן מכיל מידע סטטיסטי, המבוסס על הסקר החברתי של הלמ"ס שנערך בשנים 2002-2007.
מהנתונים שבאוגדן עולה, כי שיעור התעסוקה של גברים חרדים בגילאים 20-64 עמד על 37.4%. שיעור זה נמוך באופן ניכר משיעור התעסוקה אצל גברים החילונים, שעמד על 79.9%.
שיעור התעסוקה של נשים חרדיות עמד 49.1% - גבוה משיעור התעסוקה של גברים חרדים, אך נמוך באופן משמעותי משיעור התעסוקה של נשים חילוניות שעמד על 70%.

נתונים נוספים בדו"ח

ממוצע השכר החודשי ברוטו של נשים חרדיות עמד על 3,690 ש"ח. ממוצע זה נמוך בכ-40% משכרם של גברים חרדיים (6,123 ש"ח).
בקרב האוכלוסייה החילונית, הפער קטן יותר ועומד על 36% (5,698 ש"ח לנשים לעומת 9,955 לגברים).

קיים פער של כ-35% בין השכר החודשי ברוטו של נשים חרדיות לבין נשים חילוניות. הפער בין שכרם של גברים חרדים לבין חילונים היה קטן יותר – 30% לרעת החרדים.

עוד עולה מן הסקר, כי שיעור גבוה מאד מקרב האוכלוסיה החרדית עובד במנהל ציבורי, חינוך, בריאות ושירותים קהילתיים: 66.6% מהנשים החרדיות ו-42.7% מהגברים עובדים בענפים אלה, וזאת לעומת שיעור של 41.9% מהנשים החילוניות ו-20.3% מהגברים החילונים.

יעדים לעתיד

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה קבע כיעד מרכזי את הגברת ההשתתפות במעגל העבודה של אוכלוסיית החרדים. כיום כבר מופעלות הכשרות מקצועיות מיוחדות לאוכלוסיה החרדית, עסקים קטנים של בני המגזר מקבלים סיוע מיוחד וקיים מסלול תעסוקה של מרכז ההשקעות, להעדפת תעסוקת חרדים במפעלים.

בעיר החרדית מודיעין עילית קיימים פתרונות ייחודיים למציאת מקומות תעסוקה.בין השאר, פועל בעיר מרכז המעסיק כ-5000 נשים חרדיות במספר חברות היי טק.

השר בן אליעזר אמר, כי הוא מתכוון להעתיק מרכזים כמו מרכז התעסוקה בעיר וכמו מרכז להכשרה מקצועית מיוחד לאוכלוסיית החרדים, למקומות אחרים בארץ. כמו כן, הוא הבטיח לסייע בכלים העומדים לרשות משרדו, על מנת שתושבים נוספים בעיר יוכלו לצאת ולעבוד, וגם הודיע על בחינת הקמתה של לשכת תעסוקה בעיר.

סגנית השר, ח"כ אורית נוקד, ציינה כי אחד מיעדי המשרד הוא לעודד כמה שיותר נשים מאוכלוסיות מוחלשות להצטרף למעגל העבודה. “שמחתי לראות שבעיר ישנן חברות, אשר מהוות מודל ייחודי ומצליח של תעסוקת נשים חרדיות, שמאפשר להן לשלב קריירה וחיי משפחה. אני בטוחה כי ניתן יהיה לשכפל מודל זה גם למגזרים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully