וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי מונה לכהונה שנייה כיו"ר הבנק הפדרלי

סוכנויות הידיעות

25.8.2009 / 16:28

המינוי דורש את אישור הסנאט. במהלך כהונתו הוריד היו"ר את הריבית לשפל, הזרים טריליון דולר למערכת הפיננסית והוביל את המאבק במשבר הכלכלי

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, אשר הוביל את המאבק במשבר הכלכלי, מונה על ידי נשיא ארה"ב ברק אובמה לכהונה שניה בתפקיד. בהודעה קצרה שנשא אובמה באי מרת'ז וויניארד שבמסצ'וסטס, בו הוא נופש עם משפחתו ואליו הצטרף ברננקי, אמר אובמה כי הרזומה של יו"ר הפדרל ריזרב, הטמפרמנט, האומץ והיצירתיות שלו מנעו שפל גדול נוסף. "אנחנו צריכים שהוא ימשיך בעבודתו", אמר אובמה.

המינוי של ברננקי ליו"ר הפדרל ריזרב לקדנציה נוספת דורש את אישור הסנאט. כהונתו בת ארבע השנים של ברננקי צפויה להסתיים ב-31 בינואר.

"הנשיא מאמין שברננקי הוכיח מנהיגות יוצאת דופן במהלך אחת התקופות הכלכליות הקשות ביותר מאז השפל הגדול", אמר יועץ בכיר לממשל אובמה, דיוויד אקסלרוד, והוסיף: "בימים בהם אנחנו בונים את הכלכלה שלנו מחדש, אנחנו צריכים סוג כזה של מנהיגות".

ברננקי בן ה-55 הוריד את הריבית בארה"ב לכמעט 0, הזרים טריליון דולר אל תוך המערכת הפיננסית והוביל מהלכי ארגון מחדש בבר סטרנס וב-AIG. כעת, על ברננקי להוביל את הכלכלה הגדולה בעולם בחזרה לצמיחה ולהוריד את שיעור האבטלה, המתקרב ל-10%, תוך כדי מניעת אינפלציה מוגזמת.

"לבנות מחדש את הכלכלה והשווקים"

"זה לא רק שהוא הצליח להתמודד בצורה יצירתית עם המשבר הכלכלי", אמר ריצ'ארד ברנר, ראש חטיבת הכלכלה העולמית במורגן סטנלי לבלומברג. "יש לו את היכולת להתמודד עם האתגרים שעדיין ניצבים בפניו - לסייע לבנות מחדש את הכלכלה והשווקים ולתכנן אסטרטגיית יציאה מההתערבות הממשלתית בשווקים כשיבשיל הזמן".

אובמה, איש המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, ממשיך מסורת של מינוי רפובליקאי לתפקיד יו"ר הפדרל ריזרב. קודמו של ברננקי, אלן גרינספאן, גם הוא רפובליקאי, שירת בתפקיד יו"ר הפדרל ריזרב במשך 18 שנה.

יו"ר הבנק הפדרלי עומד בפני איומים לפגיעה בעצמאות הבנק בעקבות קריאות מצד חברי קונגרס הטוענים כי הוא חרג מסמכויותיו בניסיונותיו להיאבק במחנק האשראי. ברננקי ספג ביקורות על כך שהיה, לטענת מבקריו, איטי מידי במתן תגובה למשבר בשוק הדיור ובכך שכינה את המשבר "מוגבל" לפני ששינה את מדיניותו באוגוסט 2007 והתחיל להוריד את שיעורי הריבית.

כ-75% מהמשקיעים שהשתתפו בסקר של בלומברג ביולי אמרו כי דיעותיהם חיוביות בנוגע לברננקי. לטענתם, ברננקי הרוויח את הזכות לכהן כיו"ר הפדרל ריזרב לעוד ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully