וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר כבש את העמוד הראשון של "פייננשל טיימס": ותיק הבנקאים המרכזיים מעלה ריבית

סוכנויות הידיעות

25.8.2009 / 17:37

נגידי הבנקים המרכזיים ברחבי העולם צפויים לעקוב אחר מהלכיו של פישר, לדברי "פייננשל טיימס"



סטנלי פישר – מבכירי הבנקאים המרכזיים, כך לפי העיתון "פייננשל טיימס". פישר פתח היום את העיתון עם הידיעה על העלאת הריבית בישראל.



בנק ישראל היה לבנק המרכזי הראשון בעולם שהעלה את שיעור הריבית מאז תחילת המשבר הכלכלי העולמי בספטמבר שעבר. בנק ישראל העלה את הריבית מ-0.5% ל-0.75%. לדברי "פייננשל טיימס", נגידי הבנקים המרכזיים ברחבי העולם צפויים לעקוב אחר מהלכיו של פישר. עם זאת, העיתון הכלכלי הידוע סייג ואמר כי איננו צפויים לראות העלאות דומות בבנקים מרכזיים מובילים אחרים.



לפי "פייננשל טיימס", נראה שהבנק המרכזי של ישראל מקדים בהרבה את הבנקים בכלכלות המובילות, שעדיין רחוקים מהעלאות ריבית, וחלקם אף ממשיכים להוריד את הריבית. עם זאת, "וול סטריט ג'ורנל" דיווח ביום שלישי כי כמה בנקים מרכזיים נוספים שוקלים העלאות ריבית, בעיקר במדינות מזרח-אירופיות.



אך הצעד של סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, "צפוי למקד עניין בעולם, בין היתר, כיוון שפישר, בעברו סגן מנהל קרן המטבע הבינלאומית, נחשב לאחד מוותיקי קהילת הבנקאים המרכזיים בעולם", טוען "פייננשל טיימס".







יום אחרי ההחלטה על העלאת הריבית בישראל, הדולר נסחר בירידות: המטבע האמריקאי איבד היום 0.21% ושערו היציג נקבע על 3.796 שקלים. בעולם שומר הדולר על רמתו מול היורו - 1.42 דולר ליורו.



בנק ישראל רכש הבוקר כמה עשרות מיליוני דולרים בשוק המט"ח, אם כי הדולר אינו מגלה סימני התחזקות בשעה זו. פעיל בשוק העריך כי "במובן מסוים הרכישה הזו היתה צפויה: בנק ישראל אמנם העלה את הריבית אבל הוא עדיין מעוניין לשמור על דולר חזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully