וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "היטל הבצורת חיוני, צריך להפסיק להסית נגד האוצר"

מאת אבי בר-אלי

26.8.2009 / 7:07

שר האוצר תקף את ראשי הרשויות הקוראים לסרב לגביית ההיטל: "זו אנרכיה וחבלה בשלטון החוק ובדמוקרטיה"



>> "מצב משק המים קשה ביותר, אנו נוקטים את כל האמצעים לצמצום הצריכה, ולכן היטל הבצורת חיוני מאין כמותו" - כך אמר אתמול שר האוצר, יובל שטייניץ, בסיור שערכו רשות המים וחברת מקורות במתקני מקורות בצפון המדינה ובמתקן ההתפלה בחדרה. "נשקול להקל מעט בהיטל אם אמנם נתברך בחורף גשום, אך לפי שעה ההיטל הוא הכרח בל יגונה", הוסיף שטייניץ. שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, קרא בסיור לציבור בישראל לחסוך בצריכת המים כדי "שלא לתת גרוש לאוצר", והוסיף כי הוא "מוכן לוותר על כל שקל תמורת חיסכון של קוב אחד".

בהתייחס להצהרות גורמים בשלטון המקומי, לפיהן יימנעו מגביית ההיטל, התבטא שטייניץ בתקיפות: "אנחנו מדינת חוק. יש כנסת בישראל ושופטים בירושלים. מי שקורא להפר חוק שאושר בממשלה ובכנסת מחבל בשלטון החוק ובשיטה הדמוקרטית. להפר חוק זו אנרכיה, ואני מתפלא מאוד כשאני שומע על אנשי ציבור המעורבים בכך, ולעתים ייתכן שהדבר מחייב גם התערבות משפטית".



באשר להכנסות המדינה מהיטל הבצורת, הנאמדות לפי הערכות האוצר בכמיליארד שקל בשנה, העיר השר לנדאו כי "כל אגורה שיוצאת ממשק המים צריכה לחזור אליו". בהתייחס לביקורת כלפי הזרמת הכסף לאוצר אמר שטייניץ: "אין להבדיל בין קופת האוצר לבין קופת הביטחון, החינוך או הרווחה. יש להפסיק את ההסתה נגד משרד האוצר".



שטייניץ הביע תמיכה בהגדלת מספר מתקני התפלת מי ים גם מעבר לכמות המים המותפלים המאושרת כיום, והביע תקווה כי המים המותפלים ימלאו בעתיד את מקומה של שאיבת מי התהום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully