וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ריטליקס מתקרב לסיום: בארי שקד ימכור מניותיו לקבוצת דוידי

מאת ניר צליק

26.8.2009 / 7:07

לאחר מכירת המניות יעזוב שקד, המנכ"ל והמייסד של ריטליקס, את החברה. ריטליקס תעבור לשליטת ישי דוידי וקבוצת יוצאי אמדוקס, שצפויה לפרסם הצעת רכש כדי להגיע לאחזקה של 20% בחברה



>> מאבק השליטה בריטליקס, שהתחולל בין ישי דוידי, יו"ר ריטליקס ויו"ר קרן פימי, לבין מנכ"ל החברה בארי שקד, מתקרב להכרעה. על פי המתווה המסתמן, צפוי שקד, מנכ"ל ומייסד החברה, למכור את מניותיו לקבוצה של דוידי, שמתכנן להשתלט על ריטליקס עם קבוצת משקיעים הכוללת כמה מייסדי חברת אמדוקס. לאחר מכירת המניות צפוי שקד לעזוב את החברה שהקים יחד עם בריאן קופר.



עוד נודע, כי קבוצת יוצאי אמדוקס צפויה להגיש הצעת רכש לבעלי המניות של ריטליקס במחיר הגבוה ממחיר השוק. אם הקבוצה לא תגיע לאחזקה של 20%, תנפיק החברה לקבוצת יוצאי אמדוקס מניות שיביאו אותם לאחזקה זו. המשמעות היא שאם משקיעי החברה לא ימכרו לקבוצה כ-20% ממניותיה, הם ידוללו. בכל מקרה, העסקה תובא לאישור אסיפת בעלי המניות והיא עדיין לא אושרה בדירקטוריון.

בעוד שקד תמך במכירת החברה בשלמותה בעבר, תמך דוידי בהכנסת קבוצת משקיעים אסטרטגיים לחברה, מדור המייסדים של אמדוקס - אבי נאור, נחמיה למלבאום, מריו סגל, בועז דותן ואלי גלמן. על שולחנה של ריטליקס היו כמה הצעות לרכישת החברה, כשבנק ההשקעות אופנהיימר נקב שווי שהיה גבוה מהשווי שהוצע בהצעות אלה, ולכן הצעות הרכש לא יצאו לפועל.



מאבק השליטה בחברה החל לפני כחצי שנה, כשקרן פימי הגישה הצעה לרכישת 10% ממניות החברה ב-6 דולרים למניה, שהיה גבוה ב-6% ממחיר השוק. מאוחר יותר קיבלה החברה הצעה לרכישת החברה במלואה במחיר של כ-160 מיליון דולר מקרן באטרי, פרמיה של 32% על מחיר השוק באותה עת, כששקד עמד כנראה מאחורי הצעה זו, שסיכלה את הצעת הרכש של קרן פימי. בנוסף, קיבלה החברה שתי הצעות רכש ואת ההצעה של קבוצת יוצאי אמדוקס, להשקעה של כ-50 מיליון דולר בחברה, שצפויה לצאת לפועל.



על רקע כניסתם הצפויה של יוצאי אמדוקס להשקעה בריטליקס, מסכמת החברה את הרבעון השני, ומראה כי המשבר ממשיך להשפיע על תוצאותיה. הכנסותיה הסתכמו ב-48.9 מיליון דולר - ירידה של 17.5% לעומת הרבעון המקביל.



הרווח הגולמי של החברה ירד בצורה חריפה פחות ברבעון השני, על רקע ירידה בעלות המכר, והסתכם ב-20.6 מיליון דולר, לעומת רווח גולמי של 22.5 מיליון דולר ברבעון המקביל - ירידה של 8.2%. שולי הרווח הגולמי הסתכמו ב-42.2%, לעומת שולי רווח גולמי של 37.9% ברבעון המקביל.



ירידה של 17.5% בהוצאות התפעול, מ-21.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-17.7 מיליון דולר ברבעון השני, הובילה את החברה לרשום עלייה ברווח התפעולי - מ-1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-3 מיליון דולר ברבעון השני.



בנוסף, רשמה החברה הכנסות מימון של 3.7 מיליון דולר, שנבעו מהכנסות בגין הפרשי שער במט"ח, וכן רווח בגין שיערוך עסקות הגנה על שערי מט"ח - מה שסייע לה לרשום רווח נקי של 4.9 מיליון דולר (24 סנט למניה), לעומת 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.



"מצב השוק נותר ללא שינוי, כשהקמעונאים והמפיצים מתמקדים בשיפור התפעול ומבנה ההוצאות בטווח הקצר, בצד מאמצים לשימור והגדלה של נתח השוק שלהם", אמר שקד. "לנוכח האי ודאות בכלכלה הגלובלית, קמעונאים רבים ממשיכים לדחות השקעות it ארוכות טווח ושדרוגים. עקב כך אנחנו משמרים את התחזית השמרנית שלנו למחצית השנייה של 2009, אך נשארים ממוקדים בהשגת צורכי לקוחותינו ותמיכה בתוכנית הנוכחית שלנו". שקד חזר על תחזית החברה ל-2009, לפיהן ההכנסות ב-2009 יסתכמו ב-180-200 מיליון דולר והרווח הנקי המתואם יהיה 5-11 מיליון דולר.



נכון ל-24 באוגוסט 2009 החזיק שקד במיליון מניות, שמהוות 5.3% מהחברה. בריאן קופר, שותפו להקמת החברה, החזיק ב-750 אלף מניות, 3.9% מהחברה; ישי דוידי וקרן פימי החזיקו ב-16.9%, ובסך הכל החזיק גרעין השליטה ב-26.1% מהחברה.



גופים נוספים שמחזיקים בה הם כלל ביטוח (5.1%) ופסגות (5.1%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully