וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיגוס במו"מ להסכם הפצה בלעדי בהיקף של 11 מיליון דולר עם חברה רב-לאומית

מאת יורם גביזון

26.8.2009 / 7:07



>> חברת מדיגוס, המפתחת טיפול לא פולשני למחלת gerd (החזר תוכן חומצי מהקיבה לוושט), מנהלת מו"מ עם חברה רב-לאומית בנוגע לייצור ולשיווק עולמי בלעדי של מוצר הדגל שלה - מערכת ה-srs.

על פי ההסכם המתגבש, תקבל מדיגוס מהחברה הרב-לאומית סכום כולל של 11 מיליון דולר - מהם 4.5 מיליון דולר עם חתימת ההסכם; 1.5 מיליון דולר לאחר עמידה ביעדי גיוס חולים בהמשך הניסויים הקליניים במערכת בבני אדם; ו-5 מיליון דולר עם קבלת אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית (fda) לשיווק המערכת.



בנוסף, תקבל מדיגוס 50% מההכנסות ממכירת מערכת ה-srs ותישא בכל עלויות הייצור בישראל ובחו"ל של המערכת, בעוד החברה הרב-לאומית תספוג את כל העלויות הכרוכות במכירה, בשיווק ובפיתוח השוק, כולל ההשקעות בהקמת מתקני הייצור של מערכות ה-srs.



ההסכם, שצפוי להיחתם לתקופה של עשר שנים עם אופציה להארכתו בעשר שנים נוספות, יכלול גם שיתוף פעולה בתחום מכשור בדיקה מינאטורי, המבוסס על מצלמה מיניאטורית חד-פעמית שפותחה בידי החברה.



אלעזר זוננשיין, מנכ"ל מדיגוס, העריך את הפוטנציאל הכספי של הסכם שיתוף הפעולה וחלוקת ההכנסות השווה עם החברה הרב-לאומית בעשרות מיליוני דולרים בשנה. המערכת שמפתחת החברה מצויה כיום בניסויים קליניים לצורך קבלת אישור שיווק מה-fda.



מחלת gerd נגרמת מהיחלשות ופגיעה בפעולתו של שסתום חד-כיווני בוושט התחתון, שמפריד בין הקיבה לוושט ומונע חזרת מיצי קיבה לוושט. הטיפול שפיתחה מדיגוס מבוצע באמצעות אנדוסקופ ייחודי (צינור פלסטי שכולל סיב אופטי שמחודר לחללים בגוף ומשדר תמונות), כוונת אולטראסאונד, מצלמת וידיאו זעירה ומהדק רקמות. הטיפול שמפתחת מדיגוס באמצעות srs אמור להאריך ולחזק את השסתום בדומה לניתוחים פתוחים או לפרוסקופיים.



לדברי זוננשיין, הטיפול של מדיגוס מתחרה בתרופות כמו פרוטוניקס לטיפול בדלקות ושט ובהפרשות יתר של חומצה בקיבה בהיקף של 10 מיליארד דולר לשנה, וניתוחים להחלפת השסתום בין הוושט לקיבה. החברה היחידה שמפתחת מוצר דומה לטיפול ב-gerd באמצעות פרוצדורה אנדוסקופית היא endogatric solutions, שביצעה עד היום 750 פרוצדורות. זונננשיין ציין שהחברה תנסה לנגוס בשוק שבו מתבצעות כ-500 אלף ניתוחים בשנה, כ-150 אלף מהם בארה"ב.



מדיגוס נתנה לחברה הרב-לאומית רישיון לשני יישומים חדשים על בסיס המכשור שיפותח ויכלול את המצלמה המיניאטורית שתיוצר בלעדית בידי מדיגוס בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully