וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישמרו לכם מחיפוש אחר סלבס ברשת

מאת פז וייסמן

26.8.2009 / 7:07

ענקית אבטחת המידע מקאפי טוענת שגולשים מסתכנים בהידבקות בתוכנות זדוניות כשהם מחפשים באינטרנט מידע על הכוכבים האהובים עליהם. הגולש הישראלי צריך להיזהר ממורן אטיאס ובר רפאלי



>> מי מאתנו לא מחפש מדי פעם מידע על ידוען זה או אחר, מכוכב כדורגל ועד דמות פוליטית או כוכב תוכנית ריאליטי. מפתחי תוכנות זדוניות (malware) והונאות רשת זיהו את הצורך הזה כהזדמנות לשאוב מידע עלינו.

מחקר של ענקית האבטחה מקאפי, הנערך זו השנה השלישית ברציפות, מדרג את הסלבס המסוכנים ביותר לחיפוש מידע ברשת.



המחקר מצא כי הכוכבת המסוכנת ביותר לחיפוש ברשת היא השחקנית האמריקאית ג'סיקה בייל, חברתו של הזמר ג'סטין טימברלייק. במקום השני מדורגת הזמרת ביונסה לפני השחקנית ג'ניפר אניסטון.



צפריר חקלאי, מנכ"ל מקאפי ישראל, מסביר את הסכנה בחיפוש: "פושעי המחשוב עוקבים אחר השמות החמים ביותר ועושים שימוש בשמות הכוכבים והשחקנים המוכרים והמעניינים ביותר. כך הם מפתים את הגולשים להיכנס ללינקים מסוימים או לאתרים פיקטיוויים שיובילו להורדת תוכנות זדוניות למחשב האישי, כשהגולשים מחפשים אחר סיפורים חמים, שומרי מסך, סירטונים ורינגטונים. כמובן שהסיכון קיים גם בחיפושים בעברית, על כוכבים ישראלים".



במחקר נבדקו הסיכונים שאליהם נחשפים הגולשים בעת חיפוש אחר שם הכוכב הנערץ עליהם וחומרים הנלווים אליו כמו שומרי מסך, רינגטונים, קליפים ותמונות.



בין הסיכונים שנבדקו היו החשיפה של הגולש להונאות פישינג, ספאם, וירוסים ורוגלות.



מבדיקה שערכה מקאפי בישראל עולה כי גולשים המחפשים פרטים בשפה העברית על מורן אטיאס ובר רפאלי פגיעים יותר לחשיפת פרטיהם האישיים ברשת האינטרנט.



לגולש המחפש את אטיאס יש סיכוי של 20% להידבק באיומי רשת שונים, קרוב לסיכון של המחפשים מידע באנגלית על בייל. למעריצי בר רפאלי יש סיכוי של יותר מ-11% להידבק באיומי רשת שונים, בחיפוש מידע עליה בעברית.



הזוג הנשיאותי של ארה"ב, ברק ומישל אובמה, ממוקמים במקומות ה-34 ו-39, בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully