וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד מוריד את מחיר היעד לאורמת ל-35 שקל

TheMarker Online

26.8.2009 / 10:49

מחיר זה משקף פרמיה של שמונה אחוזים על מחיר השוק הנוכחי של המניה ולכן ממליץ האנליסט גלעד בן אבי מבנק אגוד על "תשואת שוק"



בבנק אגוד מורידים את מחיר היעד של החברה ממחיר של 38 שקל ל-35 שקל בעקבות המשך ירידת הרווח הגולמי במגזר החשמל כתוצאה מירידה בתעריפי האנרגיה בתחנת הכוח בפונה בהוואי ובשל העובדה כי באגוד צופים התמתנות בצמיחת הכנסות החברה ממגזר המוצרים ברבעונים הבאים ונסיגה בהכנסות בשנת 2010 לאור הגידול החריג שנרשם השנה במגזר.



מחיר זה משקף פרמיה של שמונה אחוזים על מחיר השוק הנוכחי של המניה ולכן המלצת האנליסט גלעד בן אבי מבנק אגוד: "תשואת שוק".





להערכת בן אבי, לירידת מחירי הספוט של הגז הטבעי השפעה מוגבלת על מחירי החשמל שהחברה תקבל בפרויקטים הבאים לאור העובדה שמחיר החשמל בפרויקטים של אורמת תעשיות נקבע לפי מספר רב של משתנים וביניהם גם המחירים לטווח ארוך של הגז הטבעי לחשמל ולא לפי מחירי הספוט של הגז הטבעי לחשמל.



זאת ועוד, הצפי הוא כי מחירי הגז הטבעי יעלו בצורה בולטת בשנת 2010(עקום החוזים העתידיים על הגז משקף עליות מחירים בולטות). על פי תחזיות משרד האנרגיה האמריקאי צפוי מחיר הגז הטבעי בארה"ב לעלות בצורה ניכרת בשנת 2010 לאור צפי לירידה בהיצע הגז בשנת 2010 בשיעור של 2.8% לעומת עליית הביקוש של חצי אחוז באותה שנה.



הצפי לירידה בהיצע נובעת מכך שמחירי הגז הנמוכים השנה הובילו לפעילות קידוח נמוכה בארה"ב. על פי ההערכות מאז ספטמבר 2008 נרשמה ירידה חדה בפעילות מתקני הקידוח בארה"ב וממארס השנה נרשמת ירידה בהפקת הגז הטבעי בכל ארה"ב מלבד אזור אלסקה. בנוסף רמות המלאים של הגז הטבעי גבוהות בכ-496 מיליארד רגל מעוקב מהממוצע ב-5 שנים האחרונות (לא כולל שנת 2009).



המשך עצירת פעילות הקידוחים או ביקוש חזק יותר לגז בשנה הבאה עלול להוביל לעליות מחירים חדות יותר בגז הטבעי.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully