וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנה של קיצוצי שכר במשק, המגמה משתנה: חוזרים למשכורת 13

עידו סולומון

26.8.2009 / 13:34

בחודשים האחרונים נראה שהכלכלה הישראלית מתאוששת - מתי זה יורגש גם במשכורת?



לאחרונה הודיע מנכ"ל חברת הראל ביטוח, מישל סיבוני, כי עובדיו הבכירים יזכו במחצית משכורת 13, למרות החלטת הנהלת החברה מלפני כשנה להקפיא את ההטבה למשך שנתיים. לא ברור עדיין אם ההחלטה נובעת מהתוצאות הכספיות המוצלחות של החברה שיתפרסמו רק בסוף החודש.



בכל מקרה, סיבוני הודיע לעובדיו כי ההחלטה אינה מבטלת את מדיניות החברה, וכי הנושא ייבחן שוב לקראת פסח 2010 "בהתאם לתוצאות העסקיות של החברה והמגמות בשוק הביטוח והמשק הישראלי".



האם מדובר בסנונית ראשונה? עוד לא ברור. המשק בתקופה האחרונה מראה סימני צמיחה, המשתקפים בכמה פרמטרים: מגמת הבלימה במספר המובטלים, עלייה בפדיון ענפי המסחר והשירותים, יציבות בייצור התעשייתי ובעלייה של 1% בתוצר במשק ברבעון השני של 2009. אך בכל הנוגע למשכורות העובדים שקוצצו בשנה האחרונה, לא נראה עדיין שינוי.



"יש אומנם סימנים ראשונים של התאוששות, אבל מנהלים רבים עדיין לא בטוחים שזה אכן הכיוון", אמר פרופ' משה צבירן, סגן דקאן הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב. "חלק מהחברות עוד לא חוו צמיחה והן עדיין נאבקות במלחמת הישרדות. הרבעון הראשון של 2009 היה קשה. ברבעון השני היו סימנים של התמתנות, והתסריט האופטימי הוא שאם המגמה תימשך, במהלך 2010 נראה גם חזרה לרמות השכר שהכרנו".



הכתבה המלאה מחר במדור קריירה של themarker

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully