וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 העביר לרשות השנייה גרסה משופרת של הצעת הסדר - לקראת ההצבעה המכרעת מחר

אופיר בר-זהר

26.8.2009 / 17:48

הערוץ שיפר באופן משמעותי את הצעת ההסדר שהגיש לרשות השנייה ביום שלישי האחרון



מועצת הרשות השנייה אמורה להתכנס מחר ולהצביע על קבלת ההסדר החדש לערוץ 10. ואולם, גם במידה שלא תתקיים הצבעה כזו, אין סיבה לתדהמה: בחודשים האחרונים נאמר פעמים רבות שיפורסם מכרז חדש, שהמועצה תקיים הצבעה על ההסדר, שאין לדחות יותר את ההחלטה מפאת קוצר הזמן ועוד, ואולם עד כה לא פורסם מכרז ולא נערכה הצבעה. זאת, למרות שברור כי לוח הזמנים לא יאפשר עלייה של זכיין חדש בפברואר 2010.



החלטת ועדת הכלכלה כי אין לאפשר ארכה לערוץ להגיע להסדר נפלה כבר בינואר 2009, ואולם מאז מתנהלים כלל הגורמים כאילו אין החלטה כזו וממשיכים לדון בהסדרים על עתיד הערוץ. מי שקיבל את ההחלטה ברוב של 2 מול 1 הוא לא אחר מאשר שר התקשורת הנוכחי, משה כחלון, אשר מנסה בימים אלה למצוא פתרון שימנע מכרז חדש.



תמונת המצב הנוכחית היא כי ערוץ 10 שיפר באופן משמעותי את הצעת ההסדר שהגיש לרשות השנייה ביום שלישי האחרון. הערוץ הוסיף ערבות לתחום החזר חובות התוכן בסכום של 19 מיליון שקל, זאת לאחר שבשיחות שנערכו במהלך השבוע ובשבוע שעבר כבר הביע נכונות להקצות 15 מיליון שקל לנושא, ובהצעת ההסדר החדשה שיפר כאמור ב-4 מיליון שקל.



בנוסף שופרה הצעת הערוץ בתחום החזר חובות הדרמה, כאשר ניתן מענה טוב יותר באופן משמעותי מזה שניתן בהצעה הקודמת, שם ביקש הערוץ להתיר לו ניוד מלא בין סוגות (השקעה בתוכניות תעודה במקום דרמות) בשנת 2009. היום התבקש הערוץ על ידי הרשות השנייה לשפר עוד מספר נקודות בהצעה ולהעביר גרסה נוספת.



עם זאת עדיין מוקדם לברך על המוגמר: לנושא הקולנוע טרם נמצא פתרון וכן קיימות בעיות נוספות בהסדר שלא זכו למענה ולא מאפשרות מתן מענה מלא לכלל החובות. בשתי חוות הדעת - המשפטית והמקצועית - שהוגשו על ידי היועץ המשפטי של הרשות דורון אבני ומנכ"ל הרשות מנשה סמירה (ושהתייחסו להסדר הקודם) נקבע במפורש כי אין לקבל הסדר שלא יכלול פתרון לחובות בתחום הקולנוע המסתכמים בסכום שנע בין 24 ל-36 מיליון שקל.



אתמול בצהריים התקיימה פגישה במשרד התקשורת בין השר משה כחלון לנציגי היוצרים וסמירה. יו"ר איגוד המפיקים מוש דנון, אשר נכח בפגישה, אמר ל-themarker כי "שמחנו לשמוע שהשר רואה את הקולנוע והטלוויזיה כמקשה אחת ומבין את הצרכים של הקולנוע הישראלי. שמחנו לשמוע שהשר בעצם מבין את השלכות הוויתור גם מבחינת הנזק העתידי של הקולנוע וגם מבחינת הנזק הרוחבי. שמחנו לשמוע גם שערוץ 10 עשה כברת דרך מאוד משמעותית מלפני שבועיים אבל היות שלא ראינו שום דבר כתוב או שום נתון אז לא יכולים לברך".



עדיין לא ברור כיצד ייפתר נושא הקולנוע. גורמים בשוק מספרים כי השר כחלון נחוש למצוא פתרון לנושא, וכי אחד הרעיונות הוא שהאוצר יעמיד הלוואה לערוץ בסכום הנדרש. באוצר סירבו להתייחס לדברים. גורם באוצר אמר כי חובות התוכן אינם מעניינו של המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully