וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים בעליות קלות

ניר צליק

26.8.2009 / 23:35

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים קלות כאשר דאו ג'ונס סגר רצף של שבעה ימי עליות ברציפות. דאו ג'ונס התחזק ב-0.04% ל-9544 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.01% ל-2024 נקודות

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.012% ל-3.438%.

בגזרת המקרו, היקף ההזמנות של מטוסי קרב הוכפל ביולי והביא לעלייה החדה ביותר בהזמנות מוצרים בני קיימא בארה"ב זה שנתיים. על פי הדיווח שהוציא היום משרד המסחר האמריקאי, היקף ההזמנות החדשות של מוצרים בני קיימא עלה ביולי ב-4.9%. תחזית האנליסטים היתה מתונה יותר וצפתה עלייה של 3%-4%.

בנוסף, מכירות בתים חדשים בארה"ב זינקו ביולי בשיעור החד ביותר זה למעלה מארבע שנים, ומעל לתחזיות הכלכלנים, וחיזקו בכך את ההערכות כי שוק הדיור האמריקאי ממשיך להתאושש. מכירות בתים חדשים זינקו בחודש שעבר ב-9.6% - הקפיצה החדה ביותר מאז פברואר 2005 ועלייה חודשית רביעית ברציפות - לקצב שנתי של 433 אלף בתים, הגבוה ביותר מאז ספטמבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה בהרבה במכירות לקצב שנתי של 390 אלף בתים.

מחזירים מוצרים ל"טויז אר אס"

הבנק הפדרלי ייאלץ בראשונה לספק מידע לגבי החברות הפיננסיות שקיבלו ממנו סיוע חירום בעקבות המשבר הכלכלי. הבנק ימסור את הפרטים לאחר שהפסיד ביום שני בתביעה בנושא חופש המידע, שהגישה נגדו חטיבת החדשות של חברת בלומברג. שופטת בית המשפט המחוזי במנהטן, לורטה פרסקה, קבעה כי הבנק לא הוכיח שחשיפת המידע תפגע בלווים כפי שטען וכי "ניחושים ללא כל ראיות לנזק ממשי אינם נחשבים להוכחה".

WPP, חברת הפרסום הגדולה בעולם, רשמה ירידה של 48% ברווחיה במחצית הראשונה של השנה. הירידה נובעת מהתחזקות הליש"ט לעומת הדולר ומעלייה בהוצאות הפיננסיות של החברה. הרווח הנקי של החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-108.4 מיליון ליש"ט (177.1 מיליון דולר), או רווח של 8.9 פני למניה, לעומת 208.2 מיליון ליש"ט במחצית השנה המקבילה ב-2008. הכנסות החברה עלו ב-28% והסתכמו ב-4.29 מיליארד ליש"ט.

רשת טויס אר אס בארה"ב יוצאת במבצע "טרייד אין", במסגרתו יוכלו הצרכנים להחזיר פריטים ישנים שברשותם ולקבל בתמורה תלושים המקנים 20% הנחה על כל פריט חדש מאותן קטגוריות. ניתן יהיה להחזיר מוצרים ללא קשר למקום רכישתם או לתאריך בו נרכשו. אין הגבלה על כמות המוצרים הניתנים להחזרה.

עסקה ישראלית בכשני מיליון דולר

אלקטל לוסנט עלתה בכ-15% במסחר לפי הפתיחה על רקע דיווח של רויטרס כי החברה עשויה לקבל הצעה לרכישתה על ידי קונה סיני. החברה עצמה סירבה להגיב לדיווח.

במניות הישראליות, החברה לאוטומציה, ספקית שרותי המחשוב ליותר מ-200 רשויות מקומיות בישראל, סיימה שדרוג מוצלח של מערכות המידע שהתבססו על סביבת מינפריים בעזרת בלופניקס. הפרויקט בוצע תוך שימוש בכלים האוטומטיים של חברת בלופינקס המאפשרים הגירה בלוחות זמנים קצרים, בעלויות נמוכות ותוך החזר מהיר של ההשקעה. שווי העסקה מוערך על ידי גורמים בשוק במעל ל-2 מיליון דולר.

TSMC, יצרנית השבבים הטייוואנית, הודיעה כי היא ביצעה הזמנות בהיקף של כ-15.5 מיליון דולר מנובה מכשירי מדידה, ספקית פתרונות המטרולוגיה לענף השבבים, בדיווח לבורסה המקומית. כך, על פי בלומברג. עם זאת, חלק מההזמנות כבר דווח בעבר על ידי נובה, כאשר החברה לא נקבה בשמה של TSMC כיצרן השבבים שהזמין את המערכות ממנה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully