וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד מעלה את מחיר מניית אלביט ל-69 שקל ומותיר המלצת "תשואת שוק"

TheMarker Online

27.8.2009 / 11:15

האנליסט גלעד בן אבי מבנק אגוד בניתוח טכני על אלביט











בבנק אגוד מעלים את מחיר היעד של מניית אלביט מ-67 ל-69 דולר כאשר המלצתם נותרת "תשואת שוק" בעקבות העליות החדות במחיר המניה מתחילת השנה בשיעור של למעלה מ-50%.



המלצתם זהה למחיר המניה הנוכחי בשוק ולדעת האנליסט גלעד בן אבי מבנק אגוד פוטנציאל העליות של המניה מוגבל מאוד בתקופה הקרובה כאשר המניה רשמה תשואה עודפת בולטת מול תעודת הסל : ppa אשר כוללת בתוכה חברות בתחום ה-defense electronics - הסקטור אליו משויכת הקבוצה.

במהלך הרבעון הודיעה אלביט על רכישת נכסיה של חברת b.v.r. מערכות אשר נרכשה בתמורה ל-34 מיליון דולר. חברת בי.וי.אר הינה מובילה עולמית בתחום הפיתוח והייצור של סימולאטורים ומערכות לאימון, תחקור והדרכה לחילות אוויר, ים ויבשה. האנליסטים של בנק אגוד מעריכים כי רכישה זו תתרום לתוספת הכנסות לקבוצה של כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה.



בן אבי: "בשורה העליונה תוצאות החברה ברבעון היו בטווח ציפיותינו כאשר הכנסות החברה הסתכמו לרמה של 728.3 מיליון דולר, צמיחה של 11.5% בהכנסות לעומת רבעון מקביל אשתקד. נציין כי מדובר בצמיחה אורגנית בהכנסות ולא נובעת מתוספת הכנסות מרכישות כלשהן. אנו חוזרים על תחזיותינו לצמיחת הכנסות דו ספרתית בשנת 2009 לרמה של 2917 מיליוני דולר, צמיחה אורגנית של 11% במכירות לעומת 2008".



כמו ברבעון הקודם גם ברבעון הנוכחי הסקטור המוביל בצמיחת ההכנסות של החברה ברבעון הוא סקטור התקשוב ( c4isr) אשר צמח בשיעור חד של 30% לרמת שיא של 300 מיליון דולר לעומת 216 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד ו-230 מיליון דולר ברבעון הקודם.



הצמיחה בסקטור זה נובעת ממכירת ציוד תקשורת ומערכות מטוסים ללא טייס בעיקר לישראל. מנגד ברבעון הנוכחי נרשמה ירידה במכירות מערכות יבשה בעיקר לארה"ב כאשר הכנסות מסקטור זה ברבעון צנחו בשיעור חד של 28% לעומת רבעון מקביל אשתקד לרמה של 110 מיליון. נזכיר כי סקטור זה רשם צמיחה חזקה במיוחד בשנת 2008 בשיעור של 84% לשיא של 700 מיליון דולר (עקב ריבוי של פרויקטים קצרי טווח לצבא היבשה ולחיל המארינס בארה"ב.



באגוד מעריכים כי בהשוואה לשנה זו תהיה ירידה ברמת ההכנסות בתחום לרמה הנמוכה מ-600 מיליון דולר. במהלך הרבעון הנוכחי דיווחה הקבוצה על זכייה במספר פרויקטים בתחום במדינות כמו ארה"ב ואוסטריה שיתמכו בצמיחה העתידית בתחום. על מנת לחזק את טווח יכולותיה בתחום דיווחה אלביט מערכות ברבעון כי תשקיע 18 מיליון דולר תמורת הקצאת 19% ממניותה של חברת מיקאל בע"מ לקבוצה כאשר לאלביט תהיה אופציה לרכישת כל יתרת מניות מיקאל מבעלי מניותיה.



חברת מיקאל פועלת באמצעות שלוש זרועות: סולתם מערכות בע"מ - ארטילריה, סיימר בע"מ - רכב קרבי משוריין ואיי.טי.אל אופטרוניקס בע"מ הנסחרת בבורסה הישראלית - אופטרוניקה.

צבר ההזמנות של החברה ברבעון קפא ועמד 5.1 מיליארד דולר לעומת 5.03 מיליארד דולר ברבעון הראשון ובדומה לסוף שנת 2008. יש לציין כי לקבוצה יש צבר הזמנות "רך" של מאות מיליוני דולרים כך שהצמיחה אינה תלויה רק בצבר ההזמנות הקשיח של החברה. למוצרי החברה יש ביקוש חזק במספר רב של מדינות בעולם ובאגוד מעריכים כי החברה תצליח לצמוח בעתיד באמצעות שיתופי פעולה עם חברות אחרות ורכישות של חברות נוספות בתחום פעילותה.



בתחילת חודש אפריל השנה הודיעה אלביט כי השלימה את רכישת יתרת המניות של חברת הבת קינטיקס בשיעור של 49% מבעלי מניות המיעוט. קינטיקס העוסקת בפיתוח וייצור מערכות ומוצרים מתקדמים בתחום בקרה אקלימית ומערכות הגנה מפני פגיעה ביולוגית וכימית עבור כלי רכב קרביים.



סך כל העסקה הסתכמה בכ-124 מיליון דולר. בעקבות כך במחצית השנה הנוכחית גדלו כמות המזומנים ששימשו לפעילות השקעה לרמה של 226.9 מיליון דולר לעומת 91.7 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.



"הרווח הגולמי של החברה ברבעון הסתכם בכ-212 מיליון דולר - נמוך מהצפי שלנו לרווח גולמי של 219 מיליון דולר. שולי הרווח הגולמי ברבעון ירדו לרמה של 29.1% לעומת צפי שלנו לשולי רווח גולמי של 30%. הסיבה המרכזית לירידה בשולי הרווח הגולמי נובעת מהכנסות נמוכות יותר של הזמנות לאספקה לטווח קצר עם שיעור רווחיות גולמית גבוהה מהממוצע של החברה", אומר האנליסט גלעד בן אבי.



נזכיר כי ברבעון הראשון של השנה טיפסו שולי הרווח הגולמי לשיא של 31.7% לעומת 29.1% בשנת 2008. באגוד מעריכים כי מגמה דומה תרשם ברבעונים הבאים של השנה וכי הרווח הגולמי של אלביט מערכות יסתכם השנה בכ-874 מיליון דולר, שולי רווח גולמי הקרובים לרמת ה-30% מסך מחזור המכירות של החברה.



סך הוצאות התפעול של החברה ברבעון הסתכמו לכ-150 מיליון דולר לעומת 138 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. כאחוז מסך ההכנסות ירדו הוצאות התפעול מרמה של 21% לרמה נוכחית של 20.6% כאשר החברה הצליחה להקטין את שולי הוצאות הנהלה וכלליות מ-7% ל-4% מסך ההכנסות ברבעון הנוכחי.



בעקבות זאת רשמה החברה רווח תפעולי של 62 מיליון דולר, שולי רווח תפעולי של 8.50% לעומת רווח תפעולי של 60 מיליון דולר ברבעון מקביל עם שולי רווח של 9.2% אשר מרווח גולמי גבוה שאינו מייצג.



האנליסטים של אגוד צופים כי הרווח התפעולי של החברה בשנת 2009 יסתכם לסך של 278 מיליון דולר, שולי רווח תפעולי של 9.5% גבוה מהממוצע ההיסטורי של החברה.

ברבעון הנוכחי רשמה החברה הכנסות מימון של 11.4 מיליון דולר כתוצאה מפעילות הגידור של החברה אשר הקטינה את חשיפת החברה לשינויים בשער החליפין דולר/שקל.



הרווח הנקי צמח חדות ברבעון והסתכם בכ-59.7 מיליון דולר, שולי רווח נקי של 8.2% גבוה מתחזיות אגוד לרווח נקי של 56 מיליון דולר, שולי רווח נקי של 7.7% בעיקר בשל הכנסות המימון גבוהות ברבעון.



בן אבי מוסיף: "הערכת השווי שלנו משקפת שווי חברה של 2.97 מיליארד דולר כמעט זהה לשווי שוק החברה הנוכחי. המלצתנו למניה - "תשואת שוק".



ניתוח הכנסות בפילוח סקטוריאלי



כאמור סקטור התקשוב רשם עליה חדה מאוד ברבעון לרמת שיא של 300 מיליון דולר, צמיחה של 39% לעומת רבעון מקביל אשתקד וגבוה משמעותית מרבעון ראשון השנה (230 מיליון דולר הכנסות). העלייה נובעת מגידול בהכנסות ציוד תקשורת ומל"טים למשרד הביטחון הישראלי וניתן לראות שברמה ג"ג משקל ההכנסות מישראל עלה הרבעון.



בסוף חודש אפריל הודיעה החברה כי vsi חברת הבת של אלביט מערכות בארה"ב, המשותפת לה ולחברת רוקוול קולינס קיבלה מספר הזמנות לאספקת מערכות ראש למטוסים (מסוג jhmcs) בהיקף מצטבר של למעלה מ-120 מיליון דולר.



אלביט מערכות ורוקווול מחזיקים בשותפות בחלקים שווים של 50% כל אחת. לאחר פרסום הדו"חות דיווחה הקבוצה כי זכתה בחוזה בהיקף של 17 מיליון יורו לאספקת מערכות קשר למשרד הביטחון של פינלנד. המערכות מיועדות לשימוש הדרגים הלוחמים ומאופיינות ביכולות העברת דיבור ונתונים בקצב גבוה. זמן האספקה: בין השנים 2010-2012.



מנגד בסקטור מערכות יבשתיות חלה ירידה בהכנסות ברבעון לעומת רבעון מקביל אשתקד בשיעור של 28% וזאת בשל סיום פרויקטים לטווח קצר בצבא היבשה האמריקאי. סך ההכנסות בסקטור הסתכמו ברבעון ברמה של 110 מיליון דולר לעומת 153 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.



האנליסטים של בנק אגוד מעריכים כי ברבעונים הבאים יהיה שיפור בהכנסות מהסקטור בשל עיתוי הכרה וזכייה בפרויקטים חדשים בתחום. בתחילת חודש מאי דיווחה החברה כי חברת הבת שלה בארה"ב נבחרה לפתח (לא אספקת ציוד) כחלק מצוות בראשות רוקוול קולינס, מערכות ממוחשבות לחייל הבודד עבור פרויקט הצבא האמריקאי לכוחות היבשה - ground soldier ensemble.



מדובר בפיתוח הדור הבא של מערכות ממוחשבות וישמשו כבסיס טכנולוגי לפרויקט של צבא ארה"ב. כן דיווחה אלביט על זכייה בחוזה מסגרת בהיקף של 197 מיליון דולר להטמעת מערכות בקרת ירי לצבא ארה"ב. ההסכם נפרס ל-5 שנים והחוזה הראשון הוא בהיקף של כ 22 מיליון דולר.



גם באירופה זכתה החברה בפרויקט חשוב לאספקת עמדות נשק 12.7 מ"מ בהיקף של כ-25 מיליון יורו לצבא האוסטרי במהלך ארבע שנים. העמדות שתסופקנה לצבא האוסטרי מיועדות להתקנה ברכבים ממוגנים מסוג lmv 4*4 של iveco, חברת בת של קונצרן הענק פיאט. מדובר במערכות התראה משולבות (mtds) בעלות יכולת זיהוי, סיווג וסימון איומים מסוגים שונים, מכ"מ וגלי רדיו, מציינים קרקעיים ועוד.



סקטור מערכות אוויריות אשר עד לרכישת תדיראן קשר היה הסקטור המוביל של החברה המשיך לצמוח ברבעון בשיעור של 10% לעומת רבעון מקביל אשתקד לרמת הכנסות של 173 מיליון דולר. בתחום זה החברה דיווחה על פרויקטים רבים במהלך הרבעון.



בתחילת יוני דיווחה החברה על ניסוי מוצלח במסגרת שת"פ עם חברת alliant techsystems - atk של מבחני טיסה לטיל הטקטי המונחה (gatr) ממסוק תוך שימוש בשיטת "נעילה לפני שיגור" במטרות מעבר לטווח הראייה.



באמצע חודש יוני הודיעה החברה על ניסוי מוצלח במסגרת שת"פ עם חברת סיקורסקי של טיסת המסוק החמוש מסוג בלאק הוק. הקונפיגורציה של המסוק כולל מערכות רבות שפותחו על ידי קבוצת אלביט: תצוגת קוקפיט, מערכת ניהול משימה עם מפה דיגיטלית, מערכת flir וקסדות טיס anvis/hud.



החברה דיווחה על זכייה בחוזים רבים בשוק הישראלי: משרד התחבורה בחר באלביט בחוזה בהיקף של 76 מיליון דולר לאספקת c-music, אמצעי הגנה אינפרארד רב ספקטרום למטוסים ומסוקים מסחריים המסיט טילי נ"מ ממסלולם.



בחודש יולי זכתה אלביט בחוזה לתפעול ותחזוק של מטוס האימון החדש של חיל האוויר: ביצ'קרפט t-6 "העפרוני". באמצע יולי זכתה הקבוצה בחוזה יוקרתי נוסף בהיקף של 55 מיליון דולר ממשרד הביטחון הישראלי להקמת מרכז אימון משימות לטייסי מטוסי f-16 של חיל האוויר.



המרכז יופעל באמצעות קונספט יוזמת מימון פרטי ויכלול שלב פיתוח, הדרכה ושירותי תחזוקה במשך 15 שנים.



להלן גרף המתאר את ההתפלגות ההכנסות של החברה לפי סקטורים ברבעון האחרון:







מגרף זה ללמוד כי סקטור התקשוב ממשיך להוות את הסקטור המוביל של החברה תוך שהוא עולה הרבעון ללמעלה מ-40% מסך הכנסות החברה לעומת כל שנת 2008 שם היווה כ-31% מסך ההכנסות. בבנק אגוד מעריכים כי ברבעונים הבאים משקלו מסך ההכנסות יצטמצם.



להלן גרף התפלגות הכנסות החברה לפי חלוקה גיאוגרפית ברבעון האחרון







ניתן לראות את עליה במשקל בנתח ההכנסות של ישראל לרמה גבוהה של 26% לעומת 19% ברבעון הקודם וזאת עקב הפרויקטים הרבים בתחום התקשוב והמערכות האוויריות שהקבוצה זכתה בארץ בתקופה האחרונה.



תיאור החברה



אלביט מערכות מפתחת, מייצרת ומשלבת מערכות הגנה אלקטרוניות ואלקטרו אופטיות מתקדמות ללקוחות ברחבי העולם. הפעילויות העיקריות של החברה כוללות מערכות שליטה, בקרה, תקשורת, מחשוב, מערכות מודיעין, מעקב וסיור בשטח האויב למטרות הגנה וביטחון פנים.

אלביט מערכות היא אחת החברות היחידות אשר משדרגת פלטפורמות הגנה הן של הגוש המערבי ושל הגוש המזרחי לשעבר.



האנליסט גלעד בן אבי מבנק אגוד מסביר את המתודולוגיה - "הערכת השווי התבססה על היוון התזרים התפעולי הצפוי ל-15 השנים הבאות. שיעור ההיוון שנקבע לחברה הוא 8.5%. מהערך הנוכחי הנקי של התזרים ניכינו את: זכויות מיעוט בחברה, דיבידנד שהוכרז, ערך נוכחי נקי של עודף השקעה הונית על פחת חשבונאי, והוספנו את: חלק החברה ברווחי חברות כלולות (מאזני) ועודף נכסים פיננסים נטו. שווי החברה שהתקבל משקף מחיר מניה של 69 דולר בהתאם למחירה בשוק".



להלן ניתוח רגישות של מחיר המניה כתלות בשיעור ההיוון של החברה





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully