וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים העסקיים אישרה ל-Ynet לרכוש 75% ממניות אולג'ובס תמורת כ-8 מיליון דולר

אורי ברקוביץ'

27.8.2009 / 11:20

הרשות: "לא נמצא חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות"; המחיר משקף לאתר שווי של 10.66 מיליון דולר



הממונה על ההגבלים עסקיים הודיע הבוקר על אישור המיזוג בין ynet (ידיעות אינטרנט ש.ר.) לאתר חיפוש העבודה אולג'ובס (אול יו ניד בע"מ), במסגרתו רכשה ידיעות אינטרנט 75% ממניות אולג'ובס.



בהודעת הממונה נכתב כי "בדיקת המחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים העסקיים העלתה כי מדובר במיזוג אופקי בתחום הלוחות המקוונים לחיפוש עבודה וגיוס עובדים. למרות שהחברה הממוזגת תחזיק בנתח שוק משמעותי במונחי הכנסות, קיומם של שחקנים משמעותיים נוספים, חסמי כניסה והתרחבות נמוכים למתחרים אחרים והתפלגות נתחי השוק הכמותיים, מפיגים את החשש לפגיעה בתחרות כתוצאה מהמיזוג. הואיל ולא נמצא חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות הוחלט לאשר את המיזוג".



בתחילת החודש דווח כי ynet תרכוש שלושה רבעים מן האתר תמורת 8 מיליון דולר, מחיר המשקף לאתר שווי של 10.66 מיליון דולר. סכום העסקה משקף שווי נמוך מהשווי שהשתקף ממחיר העסקה מאוקטובר 2007, שבה חברת כוח האדם הרוסית הדהאנטר, רכשה 20% מהאתר. הדהאנטר שילמה בעבור חלקה באתר 10 מיליון שקל, שמשקפים שווי של 50 מיליון שקל לאולג'ובס. מאז הגדילה הדהאנטר את אחזקותיה באתר ל-75%. בשאר המניות מחזיקים הרצל עוזר (10%), ניב אריאל (10%) ורויטל הנדלר, המכהנת כמנכ"ל החברה (5%).



ynet מפעילה כיום את לוח הדרושים המקוון yjobs, שפועל כמותג עצמאי בלוח winwin שבבעלות הקבוצה ואילו אולג'ובס מספק כיום את לוחות הדרושים לאתר יד2 הנחשב למתחרה של קבוצת ידיעות בתחום הלוחות המקוונים. השאלה המעניינת כעת היא כיצד תבחר ynet לשלב את אולג'ובס בפעילותה - אם תמתג את פעילות אולג'ובס תחת המותג yjobs או תמשיך להחזיק בשתי הפלטפורמות זו לצד זו.
לפי נתוני גוגל טרנדס, אולג'ובס הוא פורטל הדרושים המוביל בישראל עם כ-25 אלף משתמשים ייחודיים ביום. רכישת אולג'ובס תסייע ל-ynet בתחרות ההולכת וגוברת מול יד2 ולאור ההיחלשות המתמשכת של winwin ו-yjobs.



אולג'ובס מסתמן כאתר הדרושים המוביל בישראל, המוביל בהפרש קטן מעל אתר jobmaster שלו כ-21 אלף גולשים ביום. שאר האתרים משתרכים מאחור: ג'ובנט, עם 8,000 גולשים ביום, פורטל דרושים (9,000) ו-וואלה ג'ובס (4,000).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully