וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר חשמל בפחות כסף - מחיר הפאנלים הסולאריים בארה"ב ירד ב-40%

ניו יורק טיימס

27.8.2009 / 11:39

הירידה במחירי הפאנלים צפויה להוריד את זמן החזר ההשקעה מ-22 שנה ל-16 שנה



מחיר הפאנלים הסולאריים הביתיים, בהם ניתן להשתמש כדי לנצל את אור השמש לייצור חשמל, נפל ב-40% מאז אמצע השנה שעברה, על רקע העלייה בהיצע המרכיבים הנחוצים לייצור הפאנלים, כך מסרו אנליסטים בבנק ההשקעות פייפר ג'פריי.



הירידה במחירים – בשילוב עם התמריצים הממשלתיים למתקיני פאנלים, עשויים להפחית את זמן החזרת ההוצאה בחשבונות החשמל מ-22 שנה ל-16 שנה, במקומות בהם מחירי החשמל גבוהים, אמר גלן האריס, מנכ"ל סן-סנטריק, חברת ייעוץ סולארי.



הירידה במחירי הפאנלים בארה"ב נובעת מעלייה בתפוקת הפוליסיליקון, אשר נמצא במרבית סוגי הפאנלים. ברחבי העולם, וביייחוד בסין, נפתחו מפעלים חדשים המייצרים את הפוליסיליקון, כמו גם מפעלים המייצרים את הפאנלים הסולאריים.



מגמה זאת התרחשה במקביל לירידה החדה בביקוש לפאנלים סולאריים, בייחוד באירופה, שוק הפאנלים הסולאריים הגדול בעולם, שם התקנות התאים הפוטו וולטאיים צפוייה לרדת ב-26% השנה בהשוואה ל-2008, לפי חברת הייעוץ אמרג'ינג מרקטס ריסרץ'.



גם התמריצים הממשלתיים בארה"ב סייעו לעורר את השוק. עד השנה, יכלו בעלי הבתים לקבל זיכוי מס של 30% עבור התקנות הפאנלים הסולאריים, אך הסכום הוגבל ל-2,000 דולר, מגבלה שהוסרה ב-1 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully