וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקוחות העיקריים מקטינים מלאים והרווח התפעולי של פרוטרום קטן ב-20% ברבעון השני

יעל חלק

27.8.2009 / 11:55

הרווח התפעולי הסתכם ב-13.6 מיליון דולר; הכנסות החברה ירדו ב-19.5%



המשבר הכלכלי נותן את אותותיו גם בתוצאות הכספיות של הרבעון השני בדו"חות פרוטרום: הכנסות החברה הצטמצמו ב-19.5% והסתכמו ב-107 מיליון דולר. בנטרול השפעות חד פעמיות ברבעון השני, הרווח התפעולי קטן ב-20% והסתכם ב-13.6 מיליון דולר. שיעור הרווחיות התפעולית נותר דומה לרבעון המקביל.



בשורה התחתונה, מציגה החברה רווח נקי של 10 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 12 מיליון דולר ברבעון המקביל. תזרים המזומנים של החברה הסתכם ב-19.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2009, לעומת תזרים בהיקף של 15 מיליון דולר ברבעון המקביל.



פרוטרום עוסקת בפיתוח ושיווק של תמציות טעם וחומרי גלם המשמשים בייצור מזון, משקאות, תמציות טעם וריח וטיפוח אישי. פרוטרום מפעילה אתרי ייצר באירופה, צפון אמריקה, ישראל ואסיה ומוכרת מעל 20 אלף מוצרים ליותר מ-13 אלף לקוחות ב-120 מדינות. החברה מעסיקה 1,450 עובדים.



את הירידה במכירות מייחסת החברה להמשך השפעתם של המשבר הגלובלי וההאטה הכלכלית בעולם. החברה מסבירה כי בעקבות המשבר, לקוחות רבים של החברה פעלו להקטנת רמות המלאי שלהם. בנוסף, היחלשות המטבעות המערב אירופאים והשקל, בהן נעשות מרבית מכירות פרוטרום כנגד הדולר, תרמו לירידה של כ-14% במכירות החברה במונחים דולרים. את השמירה על הרווחיות התפעולית מסבירה החברה בכך שהשיגה בעקבות הפעולות שנוקטת פרוטרום להמשך הורדת רמת ההוצאות והשגת התייעלות מירבית.



החברה מתייחסת בדו"חותיה להשפעת המשבר הכלכלי ומציינת כי על אף ההאטה היחסית בשווקים בהם פועלת פרוטרום, שמקורה במשבר הכלכלי הגלובלי, החברה מעריכה ששמרה על נתח השוק אצל לקוחותיה. החברה מעריכה כי עם התייצבות השווקים הגלובלים תחזור החברה לצמוח בשיעורים דומים לאלו שאיפיינו את פעילותה בעבר.



גם במבט על החציון הראשון של 2009, התמונה דומה: הכנסות החברה הצטמצמו ב-19.4% והסתכמו ב-205 מיליון דולר. הרווח התפעולי הסתכם ב-23 מיליון דולר, לעומת 33 מיליון דולר במחצית המקבילה, והרווחיות התפעולית הגיעה ל-11.2% לעומת 13% בשנה שעברה. בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי ב-15.7 מיליון דולר, ירידה של 28% לעומת החציון המקביל. תזרים המזומנים של החברה הסתכם ב-30.4 מיליון דולר בחציון, לעומת תזרים של 8.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully