וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטריידר: זמן לשורט על הנפט?

TheMarker Online

27.8.2009 / 15:23

ראובן פלטניק, ראש דסק הסחורות של איטריידר: המכפיל ההיסטורי שבין שער הנפט לשער הגז הטבעי נמצא כרגע באחד משיאיו ההיסטוריים



יחס המחירים בין הנפט, שנסחר במחיר הקרוב לשיאו השנתי, לבין מחיר הגז הטבעי (הנסחר כרגע ברמת שפל של שבע שנים) הוא בין פי 6 לפי 10. בסוף 2008 צללו שניהם, אך בעוד שמחיר הנפט תיקן וטיפס השנה עד לשער של 71.39 דולר לחבית, הגז הטבעי נסחר עדיין במחיר של 2.90.



כלומר, היום אנו עדים למכפיל של פי 25! פלטניק סבור שהתיקון לעיוות המחירים הזה צפוי להגיע מכיוון הנפט שטיפס השנה למחירים כמעט בועתיים, ובחודשים הקרובים צפוי לרדת.



ת"א ב-1000, מי קונה?



מדד המעו"ף ירד אתמול ב-0.8% בעקבות מימושים קלים בשוק. משקיעים רבים החליטו לקצור אמש את הפירות על השקעתם ולצאת מהשוק במחירי השיא של השנה ובטרם יפול המעו"ף מרמת ה-1000 נקודות, מה שאכן מנע מן המדד להתרומם שוב.



הבוקר פקעו האופציות על המעו"ף ברמה של 976.16 נקודות, וכעת המדד מתחזק באיטיות ונסחר סביב רמת ה-980 נקודות. ראובן פלטניק מחדר המסחר באיטריידר סבור כי צפויים מימושים קלים לקראת סוף השבוע המתקרב לאור היעדר הרוח הגבית של וול סטריט אמש, שסיימה יום של מאבקים קשים ללא כל שינוי במדדים המובילים.



וול סטריט צפה על אוויר חם



המדדים המובילים בוול סטריט סגרו אמש כמעט ללא שינוי ביום מסחר חסר כיוון או נפח. מדד הדאו ג'ונס אמנם עלה ב-5 נקודות נוספות והמשיך לקבוע שערי שיא השנה, אך לאור נתון מכירות הבתים החדשים שעלה בחודש יולי ב-9.6% היה מקום לצפות לעלייה חדה יותר במדד.



עידן לויטוב, ראש דסק מניות חו"ל באיטריידר מוסר "וול סטריט בדומה לתל אביב, סבלה אמש ממימושים ותהיות באשר ליכולתם של המדדים לשמור על הרמות הגבוהות אליהן הגיעו. נראה כי הנתונים החיוביים החדשים שממשיכים להתפרסם אינם משפיעים על השוק באותה עוצמה כמו מקודם, מה שמהווה את האינדיקציה הטובה ביותר לכך שהגענו לשיא".



עוד מוסר לויטוב: "רק לכשתסתיימנה חופשות הקיץ וכל מנהלי ההשקעות והסוחרים המוסדיים ישובו לעבוד, רק אז נראה אם פני הבורסה מועדות להמשך עליות או למהלך תיקון שיצנן קצת את השוק מחום יולי אוגוסט שאפף אותו".



זמן ללכת שורט על הנפט?



הנפט שומר לאחרונה על מתאם יחסית גבוה עם השווקים, ובדומה לתל אביב - סגר אמש בהחלשות של 0.8%. הירידות נגרמו עקב פרסום דו"ח המלאי החדש שמציג גידול קל במלאי בניגוד לציפיות האנליסטים ובעקבות התגובה הפושרת מאוד של השוק לחדשות הדיור, תגובה שהוציאה את האוויר גם לנפט.



ראובן פלטניק, ראש דסק הסחורות של איטריידר מוסיף כי המכפיל ההיסטורי שבין שער הנפט לשער הגז הטבעי נמצא כרגע באחד משיאיו ההיסטוריים. יחס המחירים בין הנפט, שנסחר במחיר הקרוב לשיאו השנתי, לבין מחיר הגז הטבעי (הנסחר כרגע ברמת שפל של שבע שנים) הוא בין פי 6 לפי 10.



בסוף 2008 צללו שניהם, אך בעוד שמחיר הנפט תיקן וטיפס השנה עד לשער של 71.39 דולר לחבית, הגז הטבעי נסחר עדיין במחיר של 2.90, כלומר היום אנו עדים למכפיל של פי 25! פלטניק סבור שהתיקון לעיוות המחירים הזה צפוי להגיע מכיוון הנפט שטיפס השנה למחירים כמעט בועתיים, ובחודשים הקרובים צפוי לרדת.



הדולר והשקל לא זזים



הדולר נסחר אמש כמעט ללא שינוי מול השקל. ניתן לייחס זאת לעינו הפקוחה של בנק ישראל שמשגיח על שער השקל, מוכן וערוך בכל רגע נתון להתערב במסחר. מצד שני, השטר הירוק נותר יציב גם מול היורו וה-ין. מול היורו נסחר הדולר מעל ממוצע עשרים הימים האחרונים שלו למרות נתונים טובים יותר מצד גוש היורו, בדגש נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו אמש בגרמניה.



בזירה המקומית, כנראה שהמשקיעים הדומיננטיים לא מוכנים להסתכן וללכת עם השקל נגד פישר, כך שהתחזיות המופרכות לירידת הדולר אל עבר שער של 3.4 שקלים תאלצנה להמתין. להערכת עידן לויטוב מחדר המסחר של איטריידר צפוי הדולר לסגור את השבוע מעל שער 3.8 במסחר דליל ותחת עינו הפקוחה של השריף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully