וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימ"ש אישר לכונס הנכסים של אלן סטנפורד החשוד בהונאה של 8 מיליארד דולר, למכור השקעה בקרן ישראלית

סוכנויות הידיעות

27.8.2009 / 18:11

בית המשפט אישר את מכירת ההשקעה בניגוד לרצונו של סטנפורד, על מנת להגדיל את הנכסים הנזילים עבור הכונס



השקעותיו של אלן סטנפורד בקרן השקעות בישראל ובמלון יוקרה ביוסטון שבטקסס יכולות להימכר באופן מיידי, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. ההשקעות יימכרו על מנת להגדיל את הכספים הזמינים למפרק החברה של סטנפורד, המואשם בהונאה בשווי 8 מיליארד דולר. ההחלטה התקבלה על ידי השופט המחוזי דיוויד גודבי בדאלאס, טקסס.



לדברי גודבי, מימוש ההשקעות "משרתות את האינטרסים של כונס הנכסים", ולכן אישר את מכירתן, אף כי סטנפורד טרם הורשע, ובניגוד לרצונו. לטענת סטנפורד, הנמצא במעצר בעודו מחכה למשפט, ההשקעות טרם הבשילו, ומימושן יפגע בסופו של דבר במשקיעי החברה.



בבלומברג לא צויין שם הקרן הישראלית בה מדובר, אך בעבר דווח כי קבוצת סטנפורד השקיעה בקרן אקווה אגרו של קבוצת גאון, המתמקדת בהשקעות בתעשיות טכנולוגיית מים, חקלאות וביוטכנולוגיה בחברות בשלבי התפתחות שונים, החל מהשלב הראשוני ועד לשלב הפעילות. מנהלי הקרן הם הילל מילוא וניר בלזר. הדיווח על ההשקעה בקרן התפרסם באוגוסט 2007, אז נודע שסטנפורד התחייבה להשקיע 10 מיליון דולר בקרן.



להערכת גורם בקרן, לפרשת ההונאה הנוכחית לא תהיה השפעה, לפי דיווח ב-themarker בפברואר. "כל הכספים שהקרן קראה להם מקבוצת סטנפורד הגיעו אלינו. ומה שלא, אני מאמין שיגיע. זה לא מדאיג אותי. מה גם שההשקעה באקווה אגרו בוצעה על ידי אחת הקבוצות של סטנפורד שלא בטוח שהיא מעורבת בפרשה הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully