וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריף הסכסוך על חלוקת הארנונה מאינטל: ראשי המועצות האזוריות: "לא נאפשר את הרחבת המפעל"

עמירם כהן

27.8.2009 / 18:57

בשנת 2004 החליטה עיריית קריית גת להתנער מההסכם שנחתם עם המועצות, וסירבה להעביר להן את חלקן בארנונה



מחריף הסכסוך על חלוקת הארנונה מקרקעות בקריית גת. ראשי המועצות האזוריות יואב ושפיר, רני טריניין ואשר אברג'יל הודיעו היום (ה') כי בכוונתם לפנות לנשיא אינטל העולמית, פול אוטליני, ולהזהיר אותו כי לא יאפשרו את הרחבת המפעל כל עוד לא יבוצע במלואו ההסכם שחתמו המועצות עם עיריית קריית גת לחלוקת הארנונה שמשלמת אינטל לעירייה.



ב-1995 העבירו שלוש המועצות האזוריות - לכיש, יואב ושפיר - בהתאם לבקשת הממשלה, 4,500 דונם קרקע חקלאית להקמת אזור התעשייה המזרחי של קריית גת. על שטחים אלו הוקמו מפעלים רבים, בהם גם אינטל המשתרע על 300 דונם.



על פי הידוע, ההסכם בין המועצות יואב ושפיר לבין העירייה על חלוקת הארנונה שמשלמת אינטל, קובע כי העירייה תקבל 40%, המועצה האזורית יואב 40%, ושפיר 20%. המועצה האזורית לכיש לא נכללה, משום מה, בהסכם.



עד 2004 מילאו הצדדים את חלקם בהסכם, אלא שבאותה שנה החליטה עיריית קריית גת בראשות אבירם דהרי, כי ההסכם מקפח את קריית גת המונה 50 אלף תושבים וזאת בהשוואה לכמה אלפי תושבים המתגוררים בישובי המועצות האזוריות, וסירב להעביר להן את חלקן בהסכם. יתר על כן, דהרי תבע מהן לשלם לעייריה, בדיעבד, כספי ארנונה שהועברו להן על סמך אותו הסכם. בנוסף ביטלה קריית גת את חברת הניהול המשותפת שהקימו שני הצדדים לניהול אזור התעשייה.



בתגובה הודיעו המועצות האזוריות לפני כשבועיים כי לא יאפשרו הקמה או הרחבה של מפעלים נוספים על הקרקעות שמסרו לאזור התעשייה וגם לא יאפשרו את הרחבת אינטל. המועצות האזוריות יואב ושפיר המייצגות כמה עשרות ישובים חקלאיים, תובעות מעיריית קריית גת 10 מיליון שקל, חלקן בארנונה שלא הועבר להן, לטענתן, החל מ-2004.



גורמים בתעשייה בישראל, אמרו כי אינטל העולמית כלל אינה מתכוונת להרחיב את המפעל הקיים או להקים בקריית גת מפעל נוסף, אלא בוחנת אפשרות להביא למפעל הקיים טכנולוגיה חדישה. אם אכן תחליט אינטל לבצע את תוכניתה, ייתכן שתפנה לממשלה בבקשה לסיוע בהשקעה.



אותם גורמים הזהירו כי הסכסוך בין המועצות האזוריות לעירייה, שקיבל כותרות גדולות, עלול לגרום נזק לישראל, מפני שאינטל העולמית עשויה לשקול מחדש את תכניותיה לשדרוג המפעל בקריית גת ומכלול פעילותה בישראל: "בנוסף לקושי הכרוך במצב הגיאו פוליטי באזור, הפכה אינטל, שלא ברצונה, למכשיר במאבק כספי שאינו נוגע לה כלל ועיקר", אמר בכיר בתעשייה.



מפעל אינטל בקריית גת מעסיק 2,300 עובדים ולפי מכפיל תעסוקה מקובל, כל עובד באינטל יוצר 3 מקומות עבודה נוספים. ב-6 החודשים הראשונים של השנה ייצאה אינטל 1.5 מיליארד דולר ועד סוף השנה היקף היצוא צפוי להסתכם ב-3 מיליארד דולר. מאינטל ישראל נמסר בתגובה כי החברה משלמת מסים וארנונה כחוק ואינה צד במחלוקת. עיריית קריית גת נמנעה מלמסור תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully