וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים אישר מינוי קינן למנכ"ל הפועלים

שרון שפורר

27.8.2009 / 19:35

המפקח רוני חזקיהו אישר את המינוי, לאחר שדירקטוריון הפועלים בחר שוב בקינן כמנכ"ל - הפעם לאחר הקמת ועדת איתור

כצפוי, המפקח על הבנקים רוני חזקיהו אישר את מינויו של ציון קינן לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים. קינן נבחר לפני כשבועיים, זו הפעם השנייה, על ידי דירקטוריון בנק הפועלים לתפקיד מנכ"ל הבנק. כשנבחר בפעם הראשונה לתפקיד, הבחירה נראתה לבנק ישראל חפוזה מדי, לאחר שהתבצעה מייד עם התפטרותו של צבי זיו מתפקיד המנכ"ל. המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, דרש לבטל את המינוי ולהקים ועדת איתור לתפקיד. הפעם, אחרי הליך מסודר, בנק ישראל אישר את המינוי.

קינן, העובד יותר מ-30 שנה בבנק, שימש עד התפטרותו של זיו כמשנה למנכ"ל וכממונה על החטיבה העסקית בבנק - העוסקת במתן אשראי לחברות הגדולות במשק. קודם לכן, שימש קינן בראש החטיבה הקמעונית. הוא נחשב כמקורב ליו"ר הבנק הקודם, דני דנקנר. לקינן תואר ראשון במדעי החברה באוניברסיטה הפתוחה, ותואר מוסמך בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל אביב.

מינויו של קינן יסיים את הליך החלפת הנהלת בנק הפועלים, כשהוא מצטרף ליו"ר, יאיר סרוסי, שנכנס לתפקידו בתחילת החודש במקומו של דני דנקנר, יו"ר הבנק הקודם שהתפטר מהבנק בעקבות הדרישה להדיחו על ידי נגיד בנק ישראל.

דנקנר סיים את תפקידו לפני כחודשיים לאחר עימות ממושך שניהלה בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון, בבנק ישראל. אריסון התנגדה זמן רב להדחתו, אך נכנעה לבסוף לדרישותיו של הנגיד סטנלי פישר. במקביל, נאלץ בנק הפועלים להקים ועדת איתור לתפקיד המנכ"ל. זאת, בעקבות דו"ח ביקורת חריף של המפקח על הבנקים על כשלים בקבלת ההחלטה הזריזה על מינויו של קינן למנכ"ל - עוד באותו יום בו התפטר זיו, ללא דיון מעמיק במינוי וללא בחינת מועמדים נוספים.

למרות הקמת ועדת האיתור, כבר למן ראשית דרכה היה ברור כי הוועדה מתקשה לאתר בכירים שיגישו מועמדות לתפקיד, וזאת מכיוון ששרי אריסון, בעלת השליטה בבנק, הביעה תמיכה בלתי מסויגת בקינן ואמרה שהוא האיש המתאים לתפקיד.

קינן נשוי למירה, מזכירה רפואית בבית החולים מאיר בכפר סבא (שם גרים בני הזוג), ואב לשלושה: איתי, 30, מנהל השקעות בקבוצת אי.בי.אי; גלעד, 28, סטודנט העומד לסיים את לימודיו בבית הספר לאמנות חזותית בניו יורק במגמת אנימציה ממוחשבת, ומעיין, 14, תלמידת תיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully